عضو شورای سیاست گذاری صنعت چاپ تاکید کرد:
ضرورت تعامل بین بخشی برای ارتقای صنعت چاپ


بهروز فتحی معتقد است صنعت چاپ برای ارتقا و پیشرفت نیاز به تعامل بین بخشی با سایر نهادها و دستگاه ها دارد.



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ بهروز فتحی عضو شورای سیاست گذاری صنعت چاپ جشنواره را یک راه ارتباطی و تعامل میان دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی و هم چنین جامعه دانست که اهداف جزیی تری چون آشنایی با آخرین دستاوردها، معرفی برترین های چاپ و هم چنین بررسی روند یک سال گذشته این صنعت را نیز برآورده می کند.

وی با بیان این که جشنواره به تنهایی تاثیری بر رشد صنعت چاپ و توسعه کشور ندارد، اظهار کرد: برای هدفمند بودن جشنواره و تاثیرگذاری آن در توسعه صنعت چاپ باید توجه داشت که چاپ یک صنعت بین بخشی است و با کشاورزی، صادرات، فرهنگ و هنر مرتبط است و اگر نتوانیم از ظرفیت های تمامی این بخش ها استفاده کنیم، رشدی در چاپ اتفاق نمی افتد.

این کارشناس برنامه ریزی حوزه چاپ گفت: در واقع صنعت چاپ هم باید از ظرفیت های مختلف حوزه های دیگر استفاده کند تا ضمن پیشرفت، راه پیشرفت این حوزه ها نیز باشد.

فتحی با بیان این که جشنواره صنعت چاپ نیاز به ارزشیابی دارد، افزود: به اعتقاد من جشنواره هنوز نتوانسته به این تعامل بین بخشی دست یابد و در واقع این تعامل چه در سطوح بالای مدیریتی و چه در سطوح پایین اتفاق نیافتاده است.

وی معتقد است شورای سیاست گذاری صنعت چاپ باید تمام دستگاه های مرتبط را ببیند و بدنه صنعت چاپ در جامعه نیز پشتیبان این سیاست گذاری ها باشد.

این کارشناس صنعت چاپ ادامه داد: متاسفانه تا کنون جشنواره در انزوا برگزار شده و در نهایت چند نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئول از نهادهای دیگر در آن حاضر بودند که این به معنای تامین نیاز صنعت چاپ در تعامل با دستگاه های دیگر نیست.

وی در پایان گفت: نگاه به صنعت چاپ باید تغییر کند و جامعه باید این صنعت را یک صنعت مادر و حیاتی ببیند.

سیزدهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ ساعت 18 روز دوشنبه 22 مهرماه در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۶ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ شانزدهم مهرکلیدها : بهروز فتحی جشنواره صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: