علی اسماعیلی:
امیدوارم دیگر شاهد این رخدادهای غم‌انگیز نباشیم


اولین نشست هم اندیشی اعضای ستاد بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور علی اسماعیلی معاون امور فرهنگی، همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی و محمد اله یاری دبیر این رویداد و اعضا و نمایندگان بیش از 69 نهاد و ارگان در سالن اجتماعات دفتر مطالعات معاونت برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علی اسماعیلی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن اظهار تاسف از سانحه رخ داده برای ناشران در مسیر تبریز به تهران، گفت: امیدوارم با افزایش امنیت جاده ای دیگر شاهد چنین رخدادهای غم انگیزی در کشور نباشیم.
وی با بیان این که جایگاه کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: با توجه به حضور پرشور و حضور پر رنگ نهادها و سازمان های مختلف در جلسات هفته کتاب، امیدواریم بتوانیم آن چه که شایسته نظام است را در حوزه کتابخوانی تحقق بخشیم.
اسماعیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در کشور، افزود: حدود 15 درصد کتاب های منتشر شده در کشور در حوزه دینی است و این نشان از توجه حضرت ایشان به مطالعه آثار دینی و گسترش آن است.
رئیس ستاد برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب با بیان این که فکر یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه کرد، اظهار کرد: ما باید در میان مردم فکر و دغدغه فرهنگی ایجاد کنیم زیرا در صورت ایجاد دغدغه، به دنبال راهکار نیز خواهیم بود.
وی هم چنین به بخش دیگری از صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل کتابخوانی اشاره کرد و گفت: حضرت ایشان معتقدند با فرارسیدن این هفته روز نو، امید نو و کار نو محقق می شود و به اعتقاد من منویات مقام معظم رهبری راهبرد ستاد هفته کتاب است و باید چراغ هدایت در این مسیر باشد.
صدور ایدئولوژی انقلاب اسلامی، توجه ویژه به بخش فرهنگ، گسترش زبان و ادبیات فارسی، تلخیص کتاب، اهمیت کار و کتاب برای کودکان و نوجوانان، نقش آموزش و پرورش در هفته کتاب، زنگ کتابخوانی، رابطه نوجوانی و کتابخوانی، تجهیز کتابخانه ها و ترویج سنت اهدای کتاب، ترویج مطالعه به عنوان یک عادت خانوادگی از جمله مباحثی بود که اسماعیلی در ادامه صحبت های خود و به عنوان محورهای پیشنهادی برای انجام فعالیت های مختلف در هفته کتاب به آن اشاره کرد.
هم چنین در ادامه این نشست، برخی از اعضای حاضر در جلسه، به ارائه پیشنهاد و گزارش اجمالی از فعالیت های سازمان متبوع خود در ایام هفته کتاب پرداختند.
بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آبان ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۴ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: