سرگروه داوران پد و اسكرین:
حضور بین المللی صنعت چاپ ایران، انفرادی و بدون خط مشی است


محمود كریمیان اقبال سرگروه داوران پد و اسکرین دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ با اشاره به حضور صنعت چاپ کشور در مجامع بین المللی، گفت: متاسفانه عموما حضورهای بین المللی در حوزه صنعت چاپ به صورت انفرادی انجام می شود و خط مشی خاصی ندارد.



به گزارش اخبار و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، محمود كریمیان اقبال سرگروه داوران پد و اسكرین دوازدهمین مسابقات تخصصی صنعت چاپ افزایش قیمت مواد اولیه را مهم ترین مشکل این عرصه دانست و اظهار کرد: این افزایش قیمت تاثیر منفی بر وضعیت صنعت چاپ گذاشت و همین مساله سبب شد بسیاری از کارگاه های کوچک و حتی چاپخانه های بزرگ تعطیل شوند.

وی هم چنین به مشکلات حضور چاپخانه های داخلی در نمایشگاه های خارجی اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا برای حضور در نمایشگاه های بین المللی یارانه پرداخت می شود اما متاسفانه در ایران با وجود این که بسیاری از واحدها با هزینه شخصی به این نمایشگاه ها می روند، از موفقیت هایشان کوچک ترین تقدیر و تشکری نمی شود.

كریمیان افزود: متاسفانه به دلیل این که عموما این حضورهای بین المللی به صورت انفرادی انجام می شود و خط و مشی خاصی ندارد، نمی تواند تاثیرگذار باشد و تاثیری بر ارتقای وضعیت بین المللی صنعت چاپ داشته باشد.

این کارشناس صنعت چاپ در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگاه صنعت چاپ در جامعه اشاره کرد و گفت: من و همکارانم به حمایت اتحادیه ها و شرکت های بزرگ نیاز داریم. واحدهای چاپی بزرگ می توانند کمیته ای تشکیل دهند و مشکلات را بررسی کنند و این توقع زیادی نیست. ما چیزی از دولت نمی خواهیم و تنها تشکیل یه کمیته یا شورا برای شناسایی و بررسی مشکلات بهترین گامی است که مسئولان دولتی می توانند بردارند.


منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۳ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ سيزدهم مهرکلیدها : محمود کریمیان اقبال جشنواره صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: