مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد
ضرورت رویکرد علمی در حوزه صنعت چاپ


حجت الاسلام محمد قطبی معتقد است صنعت چاپ در ایران برای رسیدن به پیشرفت به جای استفاده از تکنولوژی کشورهای دیگر، نیاز به تحقیق و پژوهش دانشگاهی دارد.






به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، حجت الاسلام محمد قطبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ، این صنعت را در دیپلماسی فرهنگی بسیار مهم توصیف و اظهار کرد: تمام آثار چاپی که در اختیار مردم قرار می گیرد، می تواند ارزش ها و پیام های مختلف را در قالب های گوناگون منتقل کند و همین راه ابزاری پرکاربرد در دیپلماسی فرهنگی است.

وی با اشاره به بعد اقتصادی و تولیدی صنعت چاپ، گفت: صنعت چاپ در فضای کلی تولید کشور تاثیر به سزایی دارد و می تواند خارج از مرزها نماینده اقتصادی ایران باشد.

قطبی هم چنین بر پژوهش دانشگاهی و توجه به گردش اقتصادی صنعت چاپ تاکید کرد و افزود: به اعتقاد من ما بیش از هر چیز به رویکرد علمی در صنعت چاپ و انجام پژوهش و تحقیقات دانشگاهی نیاز داریم تا بتوانیم با بنیادهای علمی و عالمانه و نه صرفا یک کار تجربی، به آن نگاه کنیم.

وی در این باره اظهار کرد: متاسفانه ما حتی زمانی که کارهای جدید و نو نیز انجام می دهیم، از دانش کشورهای دیگر وام گرفته ایم و به اعتقاد من استفاده از دانش و صنعت کشورهای دیگر یک ضعف است و باید خود به فکر ایجاد روش ها و تکنولوژی های جدید باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: همه صنایع به نوعی وابسته به صنعت چاپ هستند و حداقل نقش چاپ برای هر تولیدی، بسته بندی و تبلیغات است. باید به صنعت چاپ به عنوان صنعت تاثیرگذار در تمام حوزه ها نگاه کرد که گردش اقتصادی بالایی دارد؛ ولی متاسفانه در کشور ما به این مساله توجه چندانی نمی شود.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۳ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ سيزدهم مهرکلیدها : محمد قطبی صنعت چاپ مدیر کل ارشاد استان اصفهان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: