سرگروه داوران بخش دانشجویی تاکید کرد
نگاه ویژه بخش مسابقات دانشجویی به جایگاه نسل جوان


بخش مسابقات دانشجویی دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ با نگاهی ویژه به جایگاه نسل جوان سبب ایجاد تعامل گستـرده دانشجو با بخش خصوصی و متخصص چاپ می شود.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، پوپک فرزانه پور سرگروه داوران بخش دانشجویی اظهار کرد: بخش مسابقات دانشجویی جشنواره صنعت چاپ فرصتی برای نقد و بررسی آثار چاپی از سوی دانشجویان چاپ و گرافیک است زیرا دانشجـو با توجه به معیارهای علمی و عملی بسته بنـدی، نمونه ای شناخته شده از بسته بنـدی های موجود در بـازار را تجـزیه و تحلیـل کـرده و آن را از نظـر نکات فنـی مثبت و منفی به چالش می کشد.

وی افزود: تحقیق فنی در بخش بسته بندی و چاپ و هم چنین ملاحظات زیست محیطی مانند قابل بازیافت بودن بسته و توجه به قابلیت تولید انبوه، نوآوری، خلاقیت، کاربردی بودن بسته و طراحی گرافیک نیز از نظر شکل، فرم، محتوا و مفاهیم سمبولیک و نحوه استفاده از عناصر بصری از شاخص های ارزیابی در این بخش از مسابقه است.

به گفته این مدرس دانشگاه، بخش مسابقات دانشجویی با نگاهی ویژه به جایگاه نسل جوان سبب ایجاد تعامل گستـرده دانشجو با بخش خصوصی و متخصص چاپ می شود و دانشجویان اصلی ترین عامل تعامـل در این بخش هستند.

فرزانه پور حمایت های تشـویقی، همیاری تحقیقاتی با دانشجویان و نگرش های نوین دانشجو محور چون هدایت، راهنمایی و ارزشیابی در این تحقیقات را راهی برای ترغیب دانشجویان و ایجاد انگیزه تعاملی دو سویه میان دانشجویان و صنعت چاپ دانست.

وی هم چنین اظهار کرد: جشنـواره صنعت چاپ بستری مناسب برای برانگیختن حس کنجکاوی و کسب دانش تجربی، تقابل اندیشه ها، بسط شجاعت و جسارت برای طرح ایـده و پرسش های نو، نقد سازنده و فـراگیـری همـراه با علاقه منـدی در دانشجو فراهم آورده است.

سرگروه داوران بخش دانشجویی ادامه داد: از دیدگاه کارشناسان و داوران دوازدهمین مسابقات جشنواره صنعت چاپ، این بخش از مسابقه بر ایجاد تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه تاکید داشته تا با استفاده از داده های جمع آوری شده، محوریت دانشجو را در تعاملات میان دانشگاه و صنعت بیش از پیش کند.

وی در پایان تاکید کرد: نتایج تحقیقات این مسابقه می تواند مورد استفاده اهالی صنعت چاپ و استفاده بهینه از سرمایه های انسانی و صنعتی كشور برای دستیابی به توسعه پایدار، قرار گیرد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۹ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: