احمدی نژاد در مراسم معارفه وزیر جدید ارشاد:
با سرعت 150 کیلومتر در عرصه تعالی فرهنگ بدوید// ملت ایران باید به جهان خط بدهد


اخبار چاپ: جلسه تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در سالن معاونت سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد.در این مراسم محمود احمدی نژاد با بیان این که حوزه عمل این وزارتخانه مهمترین و پیچیده ترین مسئولیت‌ها در بین دیگر وزارتخانه ها است گفت: ماموریت این وزارتخانه عین ماموریت انقلاب اسلامی است.

به گزارش اخبار چاپ، وی  با اشاره به ماموریت اصلی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ماموریت اصلی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بستر سازی برای تعالی انسانها است و وظیفه اصلی انقلاب كار فرهنگی است و ما در بین 21 وزارتخانه تنها این وزارتخانه را داریم كه چنین وظیفه‌ای بر عهده آن است.
احمدی نژاد ادامه داد: تنها وزارتخانه‌ای كه تمام ماموریت آن مرتبط با انسان و روح انسان و نخبگان است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.وظیفه بسیاری از وزارتخانه ها تدارك سخت افزار‌ها برای زندگی شاد است اما این وزارتخانه تمام كارش نرم افزاری و فرهنگی است لذا مهمترین وزارتخانه است چرا كه مهمترین ماموریت نظام اسلامی در حوزه فرهنگی است و اگر چنین چیزی نبود نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها تفاوتی نداشت.
احمدی نژاد خطاب به همه افرادی كه می‌خواهند در عرصه فرهنگ كار كنند، گفت: همه افرادی كه می‌خواهند در عرصه فرهنگ خدمت كنند باید روحیه خود را در طراز و اهمیت فرهنگ ملت ایران قرار دهند و اگر مجموعه این وزارتخانه و همه هنرمندان و اهالی فرهنگی خودشان یك حركت كمالی و رو به جلو را در خود نهادینه نكنند بدون تردید در صیانت از فرهنگ آرمانی موفق نیستند.
وی با اشاره به روش‌های صیانت از فرهنگ اظهار داشت: صیانت از فرهنگ و ترویج آن نیازمند روشن‌های فرهنگی است و كار فرهنگی بهترین هدیه به جامعه است كما اینكه در طول تاریخ عناصر فرهنگی در زیباترین قالب یعنی هنر ماندگار به ما رسیده است و صیانت از فرهنگ جزء با استفاده از فرهنگ و قالب‌های زیبا غیر ممكن است.
به گزارش فارس، رئیس جمهور با اشاره به شناسایی فرهنگ و هنر ایرانی گفت: قریب به یقین می‌تواند گفت كه بسیاری از اهالی فرهنگ و اندیشه ما با ذخایر فرهنگی این سرزمین آشنا نیستند چه برسد به جوانان كم سن و سال. خود این كار یعنی شناساندن فرهنگ و ذخایر فرهنگی یك ماموریت و كار بزرگ است و شما باید آینه‌ای در دست بگیرد و ویژگی‌های این سرزمین را به نسل‌های مختلف نشان دهید و این بزرگترین كار فرهنگی است.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: فرهنگ ایران زمین جزء متنوع ترین فرهنگ‌ها است كه چه در اصول و مبانی خرده فرهنگ‌ها یكپارچه هستند و در همه جا شجاعت، مهمان نوازی، صداقت، یك رنگی دفاع از مظلوم ایستادگی در مقابل ظالم پایه های فرهنگ را تشكیل می‌دهد اما ظرف‌های رنگارنگ تجلیل گاه فرهنگ افتخار آمیز این سرزمین هستند.
وی با اشاره به راه كارهای مقابله با فرهنگ مهاجم اظهار داشت: ما می‌خواهیم در برابر فرهنگ مهاجم و تخریب گر بایستیم و این ایستادگی با قوای نظامی امكان پذیر نیست و باید داشته‌های تاریخی یك ملت را جاری كنیم تا بتوانیم در مقابل فرهنگ مهاجم و تخریب‌گر بایستیم و صیانت از نشانه های فرهنگ ملی وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و صیانت از زبان و گویش‌ها كه جز سرمایه های ما محسوب می‌شوند باید مورد حمایت قرار گیرد و نباید حمایت از زبان، لباس و فرهنگ ملی را دست كم بگیریم چرا كه جلوه فرهنگ و استقلال فرهنگی است كه صیانت از آن جزء ماموریت‌های وزارت ارشاد است.
رئیس جمهور با اشاره به صحنه‌های اصلی مواجه با دنیای استیلاگر گفت: صحنه اصلی مواجه با دنیای استیلا گر عرصه فرهنگی است و این سر و صداها و دعواها همه سیاسی هستند و در مقابل مواجه فرهنگی راه فرعی می‌باشد و تنها داشته ملت ایران برای عرضه به دنیا فرهنگ است و باید خود را برای حضور در عرصه های جهانی مجهز كنیم.
احمدی نژاد خطاب به دنیای استكبار گفت: آن افرادی كه باید به دنیا خط بدهند، ملت ایران هستند و هیچ عرصه فرهنگی در دنیا نباید از حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ ایران خالی باشد و این امر شدنی است چرا كه ما دارای پیشینه فرهنگی قابل عرضه به جهان هستیم كه البته كار ما باید بر اساس قانون و اصول مورد نظر ملت ایران باشد و در عرصه فرهنگ باید از كارهای سلیقه‌ای پرهیز كنیم.
وی افزود: تمامی فعالان عرصه فرهنگ باید با 150 كیلومتر در ساعت در عرصه تعالی و فرهنگ بدوند تا عرصه‌ای برای اهالی هنرمندان باز شود و اگر آهسته باشد انتظار قدم زدن اهالی فرهنگی در این عرصه درست نیست و تشویق‌ها و حمایت‌ها پس از حركت معنا پیدا می‌كند.
رئیس جمهور خطاب به مسئولان امور فرهنگی كشور گفت: باید عرصه‌ها را برای جوانان باز كنید كنید و یك طرح مشاركت عمومی در اظهار نظر برنامه ریزی و تصمیم گیری باید اجرا شود و در اظهار نظر و برنامه ریزی باید فضا باز بوده و همه مردم ایده‌ها و نقد های خود را بیان كنند و پس از تصمیم گیری درست و صحیح باید از همه برای مشاركت در آن دعوت كنید.
احمدی نژاد با اشاره به ذخایر غنی ملت ایران اظهار داشت: در هر بخشی از كار هنری كه وارد شویم ذخیره ملت ایران غنی و خوب است و باید اكثر هنرمندان نویسندگان و دلسوزان فرهنگ جای خود را در فضایی كه شما درست می‌كنید، پیدا كنند، البته كار بسیار سخت و پیچیده است و باید خود، ملت ایران و اهالی فرهنگ را باور داشته باشیم و حركت كنیم.
وی در پایان خطاب به همه وزارتخانه‌ها به ویژه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمع كثیری از اهالی فرهنگ جزو كارمندان این وزارتخانه هستند و قبل از اینكه وارد كار بشوید باید پای حرف این افراد بنشیند و مشكل آنها را حل كنید.
در پایان این مراسم، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور كشورمان تابلو فرشی به محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم اهدا و از فعالیت‌های وی در طول این مدت تشكر و قدردانی كرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۵ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ پانزدهم شهريورکلیدها : امدی نزاد حسینی صفار هرندی وزارت ارشاد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: