کاندیدای انتخابات هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران:
در صورت حضور در هیات مدیره، از رسته طراحی حمایت خواهم کرد


تنها کاندیدای طراحان حاضر در انتخابات هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران بر لزوم ایجاد انسجام در بدنه طراحان فعال در صنعت چاپ و بسته‌بندی تأکید کرده و اظهار داشت: تعامل و ارتباط با گروه طراحان سختی‌ها و مشکلات خاصی دارد. طراحان علاوه بر حضور در صنعت چاپ، در زمره هنرمندان نیز محسوب می‌شوند. لذا تفاوت ذاتی بین هنر و صنعت و اختلافات ماهیتی این دو مسئله بسیار مهم، موجب می‌شود که ارتباط و تعامل با هنرمندان طراح از پیچیدگی‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد. از این رو، باید تلاش شود تا ضمن حفظ انسجام و وحدت و یکپارچگی طراحان از رفتارهای ناخوشایندی که باعث دلگیر شدن این هنرمندان شود، پرهیز کرد.



پرویز یوسفی در گفتگو با اخبار چاپ، نقطه آغاز فرآیند چاپ را وابسته به رسته طراحی دانسته و گفت: به طور قطع هر ایده‌ای که در نهایت منجر به خلق اثری چاپی می‌شود، از بستر طراحی عبور کرده است. لذا نوع کار و عملکرد طراحان نقش بسیار مهمی در بهبود محصولات چاپی ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت طراحی رنگارنگ در بخشی از سخنانش به موضوع ماهیت تولیدی فعالیت واحدهای طراحی اشاره کرده و افزود: تا سال گذشته جوازهایی که به نام واحدهای طراحی صادر می‌شد، تحت عنوان «خدمات فنی» ذکر می‌شد. اما از سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام دادیم این رسته را تبدیل به رسته‌ای تولیدی کردیم. خوشبختانه اکثر جوازها تغییر کرده و به نام واحدهای تولیدی شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از ماهیت کاری طراحان تولیدی است. تولیدی که از خلاقیت سرچشمه گرفته و زمینه‌های لازم جهت انعکاس بهتر و مناسب‌تر محصولات چاپی را ارائه می‌کند.

تنها کاندیدای طراحان حاضر در انتخابات هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران در ادامه بر لزوم ایجاد انسجام در بدنه این گروه از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی تأکید کرده و اظهار داشت: تعامل و ارتباط با گروه طراحان سختی‌ها و مشکلات خاصی دارد. طراحان علاوه بر حضور در صنعت چاپ، در زمره هنرمندان نیز محسوب می‌شوند. لذا تفاوت ذاتی بین هنر و صنعت و اختلافات ماهیتی این دو مسئله بسیار مهم، موجب می‌شود که ارتباط و تعامل با هنرمندان طراح از پیچیدگی‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد. از این رو، باید تلاش شود تا ضمن حفظ انسجام و وحدت و یکپارچگی طراحان از رفتارهای ناخوشایندی که باعث دلگیر شدن این هنرمندان شود، پرهیز کرد.

یوسفی در پایان اظهار داشت: در صورتی که بتوانم در انتخابات شرکت کرده و حائز آراء اعضای صنف و به ویژه رسته طراحان بشوم، تلاش خواهم کرد تا اهمیت طراحی در صنعت چاپ و ایجاد جایگاه و زمینه‌ای مناسب به منظور رشد و تعالی و پیشرفت این بخش از صنعت چاپ فراهم آید. برنامه‌ریزی مدرن و کارآمد، استفاده از توان بالقوه و تحصیل‌کرده این رسته، خروج از مجادلات بیهوده و... برنامه‌هایی است که برای آینده اتحادیه در نظر دارم.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۵ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و پنجم شهريورکلیدها : پرویز یوسفی انتخابات اتحادیه لیتوگرافان تهران


امير مرادي

به نظر من ديدگاه به روز ايشان براي به روز كردن طراحي و گرافيك بسيار عالي است و نظر هنرمندانه ايشان نسبت به گرافيست روشن و واضح ميباشد.
mohammad

ایشان اهمیت قابل توجهی به طراحی میدهد و به نظر من این عالیست چون که مبدا انجام کلییه کارهای چاپی طراحیست و متاسفانه طراحی در ایران امروزه فقط کپیبرداریست .با ارزوی موفقیت برای اقای پرویز یوسفی وخسته نباشید برای ایشان و تمامی همکاران در ظمینه چاپو گرافیک
pooya

salam va arze khaste nabashid be shoma be nazare man nazarate eshan khob va sahi ast
مهدی

با صحبتهای ایشان مبنی بر هنر طراحی که نقش مهمی در این صنعت دارد موافق میباشم و امید به موفقیت ایشان در انتخاب رادارم تا با تلاش و تدابیر ایشان در این ضمینه بتوانیم به نتایج مهمی در این صنعت برسیم





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: