عضو كمیسیون اقتصادی مجلس :
برای رفع مشكلات صنعت چاپ نگاه جدی لازم است


یک عضو كمیسیون اقتصادی مجلس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست رفع مشکلات صنعت چاپ را در اولویت های خود قرار دهد.

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر، ناصر عاشوری نماینده مردم شفت و فومن و عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران قدمتی دیرینه در عرصه صنعت چاپ دارد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فضای ایجاد شده در پی آن، در رقابت‌های جهانی چندان نتوانسته خود را ابراز کند.

 

وی با اشاره به جمعیت زیاد کارکنان فعال در صنعت چاپ، افزود: صنعت چاپ عرصه‌ای است که نباید از آن غافل شد. این در حالی است که متاسفانه در سال‌های اخیر، مشکلات بر سر راه تامین تجهیزات و ماشین‌آلات جدید و هم چنین افزایش قیمت کاغذ و مواد اولیه، دغدغه فعالان عرصه چاپ را دوچندان کرده است. با توجه به کارکرد و اهمیت صنعت چاپ باید نگاه جدیتری برای رفع مشکلات آن داشت و برای برون رفت از این وضعیت و همچنین جلوگیری از تعطیلی چاپخانه‌ها و موسسات اقدامات موثری انجام داد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: با توجه به افزایش قیمت کاغذ و ماشین آلات در معاملات خارجی، لازم است بانک ها و موسسات مالی توجه ویژه ای به صنعت چاپ داشته باشند. به اعتقاد من توجه ویژه به صنعت چاپ می‌تواند یکی از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا این صنعت بیش از امروز آسیب نبیند و از سوی دیگر ضمن گسترش خدمات چاپی در کشور، بتوانیم برای کشورهای منطقه چون سوریه و افغانستان صادرات چاپی داشته باشیم.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۴ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و چهارم شهريورکلیدها : عاشوري مشكلات صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: