برگزیده جشنواره صنعت چاپ گفت:
ارتباط دبیرخانه وبرگزیدگان ؛ برگ برنده مسابقات تخصصی


مدیرعامل صنایع چاپ و بسته‌بندی آدمک اعطای برخی امتیازات به برگزیدگان دوره های مختلف مسابقات تخصصی صنعت چاپ را نشانه اهمیت این مسابقات دانست و از بهره دهی به برگزیدگان این مسابقات سخن گفت.


 مدیرعامل صنایع چاپ و بسته‌بندی آدمک  اعطای برخی امتیازات  به برگزیدگان دوره های مختلف مسابقات تخصصی صنعت چاپ را نشانه اهمیت این مسابقات دانست و از بهره دهی به  برگزیدگان این مسابقات سخن گفت.
سید امیر عابدی در گفتگو با اخبار چاپ در تشریح دیدگاه‌های خود در خصوص مسابقات جشنواره صنعت چاپ در دوره‌های اخیر و رویکردهای حمایتی ایجاد شده در دبیرخانه مسابقات گفت: از سال گذشته تاکنون تلاش‌های بسیاری برای اعطای امتیازاتی ویژه به برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ صورت گرفته است. که خوشبختانه در بسیاری موارد نیز شاهد بهره‌دهی مناسب این امتیازات برای برگزیدگان بوده‌ایم.
برگزیده یازدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ در ادامه بخشی از این امتیازات را برشمرده و تصریح کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اختصاص سالن دائمی به آثار برتر صنعت چاپ کشور، اطلاع‌رسانی و تبلیغات وسیع در خصوص مسابقات، برگزاری جلسات نوبه‌ای با مدیران مرتبط دولتی و... نمونه‌هایی از تلاش برگزارکنندگان مسابقات جهت ایجاد شرایط مناسب برای استفاده و بهره‌مندی منتخبین جشنواره است.
عابدی به موضوع نحوه داوری‌ها در دوره‌های اخیر پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه ترکیب هیات داوران و استفاده از اساتید و چهره‌های شناخته‌شده صنعت چاپ در ترکیب هیات داوران مسابقات، نشان‌دهنده تلاش ویژه برگزارکننده مسابقات جهت سلامت این مسابقات است. مسابقاتی که می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه هرچه بیشتر صنعت چاپ کشور را فراهم نماید.
وی عدم حمایت‌های لازم از سوی برخی نهادها را یکی از نقاط ضعف مسابقات دانسته و بیان کرد: متأسفانه مسابقات جشنواره صنعت چاپ از دو جنبه با مشکلاتی روبرو است. نخستین مورد عدم جامعیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات است. به طوری که بسیاری از سفارش‌دهندگان محصولات چاپی از برگزاری این مسابقات اطلاعی ندارند. این موضوع سبب عدم آشنایی آن‌ها با مجموعه‌ها برتر صنعت چاپ می‌شود. چنانچه مسئولان امر بتوانند زمینه‌های برقراری ارتباط مؤثر بین فعالان و برگزیدگان جشنواره و سفارش‌دهندگان محصولات چاپی را فراهم آورند، نتایج قابل قبولی به همراه داشته و موجب ایجاد انگیزه‌های بیشتر فعالان صنعت چاپ در مسابقات می‌شود.
او ادامه داد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، عدم حمایت‌های بالادستی و فرابخشی مسابقات است. اعطای برخی امتیازات به برگزیدگان، نظیر معافیت‌های مالیاتی، ارائه تسهیلات ویژه و... از جمله این حمایت‌هاست. باید توجه شود که این نوع اقدامات می‌تواند تأثیر مثبتی بر پیکره فعال صنعت چاپ داشته باشد.
برگزیده جشنواره صنعت چاپ گفت: خوشبختانه ارتباط و تعامل وسیعی بین دبیرخانه مسابقات و برگزیدگان جشنواره از سال گذشته وجود داشته است. به طوری که حداقل هر ماهه یک تماس از سوی دبیرخانه مسابقات با واحد چاپ و بسته‌بندی آدمک انجام شده است. این موضوع نشان‌گر اهمیت جایگاه برگزیدگان در دبیرخانه مسابقات است.
عابدی  بر موفقیت آمیز بودن فعالیت‌ها و اقدامات  از دوره گذشته مسابقات  تأکید کرده و اذعان داشت: برنامه‌ها و اقداماتی که از سال گذشته تاکنون چه در دبیرخانه مسابقات و چه در بخش‌های بالادستی انجام شده، ستودنی و قابل احترام است. به عنوان نمونه حضور برگزیدگان جشنواره در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نتایج و دستاوردهای بسیاری برای برگزیدگان داشت. اگر شرکت چاپ و بسته‌بندی آدمک اطلاع دقیقی از چگونگی حضور در این نمایشگاه داشت، قطعاً با توان بیشتر و ظرفیت‌های آماده‌تری در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کرد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: