برگزیده جشنواره صنعت چاپ گفت:
معیارهای انتخاب آثار برگزیده اعلام شود


اعطای غرفه رایگان به برگزیدگان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اختصاص فضای دائمی نمایشگاه آثار منتخب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و برگزاری جلسه با مدیرکل دفتر امور چاپ از عمده فعالیت‌هایی بود که در سال گذشته توسط دبیرخانه مسابقات انجام شد.

 هادی تخیری برگزیده چهار دوره جشنواره صنعت چاپ، تعامل و ارتباط دبیرخانه با برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات را مثبت ارزیابی کرده و گفت: دبیرخانه دائمی مسابقات در دوره گذشته تلاش‌های فراوانی برای ایجاد ارتباطات مؤثر بین برگزیدگان مسابقات با نهادهای مختلف انجام داده است. 
به گزارش اخبار چاپ،وی ادامه داد: اعطای غرفه رایگان به برگزیدگان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اختصاص فضای دائمی نمایشگاه آثار منتخب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و برگزاری جلسه با مدیرکل دفتر امور چاپ از عمده فعالیت‌هایی بود که در سال گذشته توسط دبیرخانه مسابقات انجام شد.
مدیرعامل لیتوگرافی نیکان‌پردازش با اشاره به اتفاقات دوره‌های گذشته، ثبات مدیریت و برنامه‌ریزی بلندمدت را یکی از دلایل برگزاری هرچه مناسب‌تر مسابقات صنعت چاپ دانسته و اظهار کرد: در نخستین دوره‌ای که لیتوگرافی نیکان‌پردازش در مسابقات شرکت کرد، (سال 1385) اعلام شد که نمونه‌های ارسالی این لیتوگرافی مفقود شده است. بروز چنین اتفاقاتی نشان می‌داد که مسابقات فاقد برنامه‌ریزی اصولی، علمی و اجرایی مناسب است.
اما برگزاری مسابقات طی دوره‌های اخیر نشان می‌دهد که تلاش و اهتمامی جدی و راسخ برای برگزاری هرچه بهتر و مناسب‌تر این مسابقات ایجاد شده است. همین امر انگیزه‌های فراوانی را بین بدنه صنعت چاپ کشور ایجاد کرده تا در این مسابقات به صورتی جدی و اثربخش حاضر شوند.
وی در ادامه فعالیت‌های دبیرخانه را یکی از نقاط قوت شناخته نشده مسابقات ارزیابی کرد.
تخیری در این خصوص گفت: دبیرخانه مسابقات تلاش‌های فراوانی را در راستای ایجاد شرایط برابر برای شرکت‌کنندگان در مسابقات به انجام رسانده است. تلاش‌هایی که متأسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی، به آگاهی اهالی صنعت نرسیده است.
برگزیده جشنواره صنعت چاپ در پایان علاوه بر تشکر ویژه از رئیس هیأت داوران مسابقات و قدردانی صمیمانه از وی، پیشنهادی را به برگزارکنندگان و دبیرخانه مسابقات ارائه داد: طی روزهای اخیر شاهد بروز شایعاتی در بین برخی از فعالان صنعت چاپ کشور بودم. شایعاتی که انتخاب متوالی نیکان پردازش یا بعضی دیگر از واحدهای صنعتی را مخدوش کرده و با بی‌انصافی با آن روبرو شده بودند. بنده پیشنهاد می‌کنم تا دبیرخانه مسابقات در پایان داوری‌ها و پس از انتخاب آثار برگزیده در قالب نشریه یا بولتنی معیارها و شاخص‌های انتخاب را به همراه تصاویر آثار برگزیده ارائه دهند. این مسئله هم جلوی بسیاری از شایعات را می‌گیرد و هم انگیزه‌های تازه‌ای را برای استفاده و حضور دیگر واحدهای چاپی در مسابقات ایجاد می‌کند.


منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۷ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ هفدهم شهريورکلیدها : مسابقات جشنواره صنعت چاپ هادی تخیری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: