برگزیده جشنواره صنعت چاپ:
مسابقات انگیزه‌ واحدهای صنعتی چاپ را بالا برده است


شرکت دهرنگ چاپ به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این مسابقات در طول سال تلاش فراوانی برای خلق و تولید آثاری فاخر، منحصربفرد و نوآورانه دارد. این مهم نتیجه حضور در مسابقات و تشویقی است که از سوی برگزارکنندگان انجام شده است.


محمود دهخدا، مدیرعامل شرکت دهرنگ چاپ تهران  بر ضرورت برگزاری مسابقات آثار چاپی تأکید کرده و گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته چنین مسابقاتی در حوزه‌های مرتبط با صنعت چاپ برگزار می‌شوند. این مسابقات می‌توانند زمینه‌های لازم برای بهبود کسب و کار و رونق اقتصادی را برای واحدهای چاپی خلاق و نوآور فراهم آورند.
برگزیده سه دوره جشنواره صنعت چاپ در گفتگو با اخبار چاپ در ادامه برگزاری این مسابقات موجب رشد و پیشرفت واحدهای صنعت چاپ دانسته و افزود: شرکت دهرنگ چاپ به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این مسابقات در طول سال تلاش فراوانی برای خلق و تولید آثاری فاخر، منحصربفرد و نوآورانه دارد. این مهم نتیجه حضور در مسابقات و تشویقی است که از سوی برگزارکنندگان انجام شده است.
وی ارزیابی مثبتی از فرآیندهای ایجاد شده در دبیرخانه داشته و اظهار کرد: حجم آثار ارائه‌شده در دوره‌های اولیه برپایی مسابقات نشان‌دهنده عدم اقبال و استقبال فعالان صنعت چاپ نسبت به این مسابقات بود. مسابقاتی که مورد توجه اهالی صنعت چاپ نبود و در نتیجه حضور اثربخش و پررنگی در این مسابقات نداشتند. اما واحدهای چاپی در حال حاضر و به ویژه در دوره گذشته با ارسال بیش از 1700 نمونه به دبیرخانه مسابقات، نشان دادند که تمایل و علاقه وافری به حضور در این مسابقات از خود بروز می‌دهند.
دهخدا در بخش دیگری از این گفتگو به کیفیت داوری‌های انجام شده در مسابقات اشاره کرده و بیان داشت:  به عنوان برگزیده سه دوره جشنواره، شاید تاکنون تنها دو ساعت با برگزارکنندگان مسابقات ملاقات داشته‌ام. به بیان دیگر، مجموعه دهرنگ چاپ تهران هیچ نوع ارتباط دوستانه، کاری یا سیستماتیکی با دبیرخانه مسابقات نداشته و ندارد. در نتیجه انتخاب واحدهای برگزیده تنها با توجه به کیفیت آثار ارائه‌شده و قابلیت‌های موجود در آن‌ها صورت گرفته است. لذا به نظر من باید این رویکرد و استفاده بهینه از چنین فضایی مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته از چنین روش‌هایی حمایت کنند.
 به گفته وی مهم نیست که در مسابقات چه کسی موفق می‌شود. مهم برگزاری عادلانه و منصفانه چنین مسابقاتی است که خوشبختانه طی دوره‌های اخیر شاهد ایجاد چنین رویکردی در بدنه دبیرخانه مسابقات بوده‌ایم.
مدیرعامل شرکت دهرنگ چاپ تهران  به نقش مسابقات جشنواره در آشنا کردن مدیران دولتی با قابلیت‌های صنعت چاپ کشور اشاره داشته و تصریح کرد: خوشبختانه امسال غرفه‌هایی در نمایشگاه کتاب به صورت رایگان در اختیار برگزیدگان جشنواره قرار گرفت. حضور در نمایشگاه کتاب و در نتیجه ارتباط با مدیران دولتی که به قصد بازدید از این نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند، موجب شد تا آشنایی هرچه بیشتری میان فعالان این حوزه و مدیران ذیربط برقرار شود. از دیگر فعالیت‌های انجام شده برگزاری نمایشگاه دائمی آثار برگزیده در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران است. این نمایشگاه نیز می‌تواند کمک مؤثری جهت آشنایی هرچه بیشتر آحاد جامعه با قابلیت‌های صنعت چاپ کشور داشته باشد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۷ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ هفدهم شهريورکلیدها : مسابقات جشنواره صنعت چاپ محمود دهخدا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: