عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ ایران تاکید کرد:
صنعت چاپ ؛ بزرگترین بخش اقتصاد فرهنگ


در موضوع اقتصاد فرهنگ ، صنعت چاپ بزرگترین بخش اقتصادی حوزه فرهنگ است. اگر به حوزه‌های فرهنگ مانند سینما، موسیقی، نشر، نقاشی و عکاسی نگاه کنید، هیچ کدام به اندازه صنعت چاپ سرمایه در گردش ندارند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سرمایه در گردش صنعت چاپ در سال 2016 میلادی، 845 میلیارد دلار است که در بین حوزه‌های فرهنگ هیچ کدام چنین سرمایه‌ای در اختیار ندارند.


 مسعود فرشی‌فرید، عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با اشاره به اهمیت چاپ در حوزه اقتصاد فرهنگ گفت: صنعت چاپ یکی از صنایع تاثیرگذار بر اقتصاد فرهنگی است و زمینه‌های مثبت اقتصادی عامل رفاه در جامعه را فراهم می‌کند.

به گزارش  ایبنا،مسعود فرشی‌فرید اظهار کرد: به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی در حوزه چاپ نامعلوم و تبلیغات بسیار پایین است؛ البته این اتفاق به دولت مربوط نمی‌شود و ما اطلاع‌رسانی را خودمان باید انجام دهیم، مانند اهالی سینما که خود برای «جشنواره فجر» تبلیغ می‌کنند. 

وی درباره اهمیت چاپ در اقتصاد فرهنگی گفت: در موضوع اقتصاد فرهنگ ، صنعت چاپ بزرگترین بخش  اقتصاد  فرهنگ است. اگر به حوزه‌های فرهنگ مانند سینما، موسیقی، نشر، نقاشی و عکاسی نگاه کنید، هیچ کدام به اندازه صنعت چاپ سرمایه در گردش ندارند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سرمایه در گردش صنعت چاپ در سال 2016 میلادی، 845 میلیارد دلار است که در بین حوزه‌های فرهنگ هیچ کدام چنین سرمایه‌ای در اختیار ندارند.

دبیر دوازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی نقش اهالی صنعت چاپ را در معرفی این صنعت بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: اگر ما از این نظر که صنعت چاپ موثرترین عامل اقتصادی است به چاپ نگاه کنیم قطعا روز ملی صنعت چاپ با جنب‌وجوش بیشتری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کارهای مثبتی در طی این چند سال رخ داده است، امسال «چاپ فرارنگ آریا»، «چاپ وحدت»، «ورنی چاپ»، «چاپ ابیانه»، «لیتوگرافی بصیر»، «لیتوگرافی نیکان پردازش»، « لیتوگرافی کحالی» و «فرهنگسرای میردشتی» کار توزیع و تبلیغ فراخوان جشنواره را برعهده گرفته‌اند و در واقع خود به معرفی و تبلیغ برای صنعت چاپ پرداخته‌اند.

فرشی‌فرید درباره تنها برنامه رسانه‌ای در روز ملی صنعت چاپ گفت: بسیار خرسندم که در روز ملی صنعت چاپ، رضا رضایی، عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ به‌عنوان نماینده این صنعت در برنامه «چاپ و نشر» رادیو اقتصاد، از اهمیت صنعت چاپ برای مردم صحبت کردند.

وی در توضیح واحدهای چاپی موجود در کشور اظهار کرد: واحدهای صنفی صنعت چاپ بیانگر قدمت 200 ساله این صنعت است چراکه می‌توان، تجربه و علم سنتی را در این واحدها مشاهده کرد. در حوزه چاپ صنعتی نیز ما بسیار قدرتمند عمل می‌کنیم و توانسته‌ایم بهترین چاپ‌ها را انجام دهیم و نیاز کشور و منطقه را برطرف کنیم.

این عضو شورای سیاستگذاری جشنواره صنعت چاپ در پایان صحبت‌های خود گفت: از رییس جمهوری ایران برای جشن صنعت چاپ که در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود دعوت شده و اگر دکتر حسن روحانی درگیر سفر به نیویورک نباشد به احتمال بسیار زیاد دعوت اهالی صنعت چاپ را می‌پذیرد و در این جشن شرکت خواهد کرد.

مسعود فرشی‌فرید در سال 1356 در یک خانواده چاپی در تهران متولد شد. وی از همان ابتدا با انگیزه زیاد وارد صنعت چاپ شد و توانست پله‌های ترقی را یکی یکی طی کند و بعد از برگزاری 4 دوره مسابقات آثار چاپی و حضور در اتحادیه صادرکنندگان به عنوان دبیر، به عضویت شورای سیاستگذاری صنعت چاپ درآمد. 

منتشر شده توسط ايبنا در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۶ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ شانزدهم شهريورکلیدها : مسعود فرشي فريد اقتصاد فرهنگ صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: