برگزیده جشنواره صنعت چاپ ایران :
در تولید دفتر و سررسید همه «آزاده» را پیشنهاد داده بودند


مدیر شرکت آزاده که دفتر مشق‌های «شکرستان» را تولید کرده ضمن اشاره به تولیدات دیگر محصولات شکرستان، از میزان استقبال از طرح‌های ایرانی و ارتباط متقابل با مخاطب مواردی را مطرح کرد.


در پی تولید دفاتر مشق شكرستان كه در شركت آزاده یكی از برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ تولید شده است ، خبرگزاری فارس گفتگویی را با رضا حدیدی مدیر عامل این مجموعه موفق انجام داده است

با انتشار و توزیع فراوان دفتر مشق‌های شکرستان و استقبال عمومی از طرح‌های این دفاتر و تولید دیگر محصولات فرهنگی آن، به دیدار رضا حدیدی ،مدیرعامل شرکت آزاده رفتیم تا درباره کم و کیف کار و شعاری که تحت عنوان «فرهنگ ایرانی، تولید ملی» فرا روی کار خود قرار داده‌اند، مطالبی را جویا شویم.

 


آقای حدیدی درباره روزهای آغازین فعالیت در تولید محصولات شکرستان بفرمایید؟

 باید ابتدا خدا را شاکر باشم که کمک کرد تا در این مسیر فرهنگی گام برداشته تا در این وادی با آینده‌ای خیلی بهتر پیش رویم.

 در ابتدای مسیر با پیشنهادی که حوزه هنری ارائه کرد این کار را آغاز کردیم، تحقیقات بازار را انجام دادیم و به عنوان اینکه آزاده می‌خواست در میان محصولات خود کار فرهنگی داشته باشد با نظر به اینکه فرهنگ در کار ما جزء الزامات است این کار را آغاز کردیم.

 

چرا حوزه هنری به شما پیشنهاد تولید کرد و فروشگاه آزاده انتخاب شد؟

 شرکت آزاده در زمینه تولید دفتر و سررسید حدود 23 سال است که سابقه دارد؛ با اطلاع‌رسانی و تحقیقی که آقای سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان از بازار انجام دادند همه «آزاده» را پیشنهاد کرده بودند، حتی برخی تولید کنندگان عنوان می‌کردند که می‌توانیم کار را انجام دهیم، اما باز هم آزاده را پیشنهاد می‌دادند. با این فضا آغاز به کار کردیم، ابتدا هم برای تمام مشتریان سعی کردیم محصول را ارسال کنیم، این مواردی که مطرح می‌کنم برای پیش از رونمایی و رسانه‌ای شدن دفاتر است.

 مشتریان وقتی این کار را می‌دیدند برخی عنوان می‌کردند این تعداد که ارسال شده کافی است چرا که علامت سوال در ذهنشان بود که این محصول چه خواهد شد؟ این دغدغه ذهنی بود که آیا مشتری این محصول را خریداری می‌کند یا خیر، اما وقتی کیفیت‌ها را قیاس کردند نظرشان برگشت و عنوان می‌کنند که شکرستان در حال جذب مشتری است. براین اساس این حرکت آغاز و اوج آن در نمایشگاه نوشت‌افزار بود.

 آقای حدیدی تا به امروز آمار انتشار تعداد دفتر مشق‌های شکرستان را دارید؟ می‌توانید بگویید تاکنون چند دفتر مشق تولید شده است؟

 واقعیت این است که در حال حاضر در تدارک پخش هستیم، تولید به روز شده است اما زمانی درخواست افزایش می‌یابد، گاهی برخی عنوان می‌کنند که صد کارتن برایمان ارسال کنید، اما تقاضا خوب بوده و مردمی است و می‌توان گفت متعلق به قشر خاص نبوده و این طرح در حال پوشش اقشار عمومی جامعه است که باعث خوشحالی است.

 

 

بازتاب‌ها را چگونه دریافت می‌کنید؛ عنوان کرده بودید سامانه پیام کوتاه در اختیار مخاطبان قرار داده‌اید.

 با مخاطبان ارتباط نزدیک داریم؛ برخی عنوان می‌کنند ما روزی دغدغه این حرکت را داشتیم؛ مخاطبان مدام دغدغه سایر محصولات شکرستان را دارند و می‌پرسند دیگر محصولات چون مداد رنگی، جامدادی، کاغذ کادو و... چه زمان وارد بازار می‌شود، اصلا چه تولیداتی در آینده خواهید داشت، ما هم وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده داریم.

 اما نکته اول برای ما این است که محصولی از شکرستان در زمینه نوشت افزار و فرهنگی به بازار عرضه شود که کیفیت آن به لحاظ کیفیت حائز رتبه اول باشد. با هر نوع تولید محصولات با هر اندازه کیفیت مخالفیم و طالب برترین کیفیت هستیم، حوزه هنری کودک و نوجوان هم کیفیت را مدنظر قرار داده است و تفاهم دو طرفه با هم در این زمینه داریم.

 هم زمان با پخش رصد هم از بازار دارید؟

 ما سعی می‌کنیم پیش از رونمایی کردن کالا، آن را در میان مشتریان داشته باشیم، چون اگر این کار انجام نشود مخاطب پس از انتشار خبر رونمایی طلب کالا را خواهد کرد و اگر کالا در فروشگاه نباشد بازتاب بدی دارد، می‌گویند تبلیغ شد اما در بازار نبود، البته در بحث رسانه‌ای هم این موضوع را مدنظر داشتیم، پیش از آنکه جنس رسانه‌ای شود آن را نزد مردم ارسال کرده بودیم.

 آینده این طرح را چگونه می‌بینید؟

 اگر خدا کمک کند که من یقین دارم اینگونه است اتفاقات خوبی در حال رخدادن است؛ این موضوع تبلیغی نیست و هر جا که باشم عنوان می‌کنم 80 درصد لوازم‌التحریر سال آینده کشور ایرانی خواهد بود.

 چه تولیدات دیگری مدنظر دارید؟

 زمینه لوازم‌التحریر گسترده است از مدادرنگی و مداد و خط کش و پاک‌کن و کیف و... همه و همه در دست طراحی و تولید است، طرح‌ها زده شده و گروه حوزه هنری و اتاق فکر آزاده در کنار هم در حال حرکت رو به جلو هستند، اما مهمترین نکته این است که ابتدا باید به کیفیت ممتاز برسیم بعد تولید را آغاز می‌کنیم.

 اتاق فکر شکرستان از چه افرادی تشکیل شده است؟

 اتاق فکری شکرستان به واقع از حوزه هنری آغاز شده است، ما هم در کنار آنها یاری‌گر هستیم.

 در مورد قیمت‌گذاری تولیدات هم صحبت کنید، اینکه قیاسی با اجناس مشابه در بازار صورت گرفته است؟

 بله؛ به طور مثال در حال حاضر کار بی کیفیت بازار در 80 برگ 2200 تومان است؛ اما 80 برگ شکرستان 2500 تومان است، اگر مغازه دار یا تولید کننده جذب مردم را ببیند سمت ما می‌آید چرا که کیفیت را مدنظر دارد این یک اتفاقی است که در حال وقوع است.

 مناطق توزیع چگونه است؟

 ما در سطح تهران اکثر فروشگاه‌ها را تحت پوشش داریم اما در سطح شهرستان‌ها از طریق نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های مجاز تولیدات را عرضه می‌کنیم، اما سایر ارگان‌ها هم تحت پوشش همان فروشگاه کار را انجام می‌دهند.

 ارتباط گیری با مخاطب چگونه است؟

 سامانه پیام کوتاه 10008444 و http://www.azadehco.com آدرس سایت است که علاقه مندان می‌توانند درباره محصولات شکرستان موارد و نظرات را برای ما ارسال کنند.

 سامانه پیام کوتاه چگونه عمل می‌کند؟

 نظرات و درخواست‌ها از محصولات شکرستان را ما از طریق سامانه دریافت می‌کنیم و پاسخگو هستیم؛ لازمه کار ما این است که نیاز مخاطب را سنجیده و تولید را بر اساس آن راهبری می‌کنیم.

 اگر به عنوان مخاطب بنده پیامک زده و عنوان کنم که محصولی از شکرستان را خواهانم، امکان ارسال و برآوردن نیاز بنده را دارید؟

 خیر؛ این سامانه در حد دریافت نظرات و پاسخگویی است، تا مخاطب دسترسی سهل ‌تری به تولیدات داشته باشد و اگر راهنمایی لازم است ارائه شود.

  کدامیک از شخصیت‌های شکرستان جذاب و پرمخاطب‌تر هستند؟

 اسکندر؛ البته اکثر مراجعان پک کامل و حاوی تمام طرح‌ها را طالب هستند.

 

 

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۶ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ شانزدهم شهريورکلیدها : آزاده جشنواره صنعت چاپ شكرستان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: