رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرکرد:
ایران در توسعه صادرات آثار چاپی بسیار توانمند است


سید محسن علوی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرکرد با تاکید بر نقش صادرات در توسعه صنعت چاپ گفت: ایران با توجه به استعدادهای موجود در کشور، قابلیت و ظرفیت توسعه صادرات آثار چاپی را دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی اصولی انجام شود .-
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرکرد، برگزاری جشنواره را راهی برای نمایش ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های هر حوزه توصیف کرد که می‌تواند چشم‌انداز آینده را نیز تعیین کند

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، سید محسن علوی با تاکید بر شکوفایی زحمات، ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری دست‌اندرکاران صنعت چاپ در نتیجه برگزاری جشنواره و مسابقات چاپی، گفت: در صورت شکوفایی این صنعت است که در سطح منطقه، خاورمیانه و جهان مطرح می‌شویم .

علوی مهمترین نقش جشنواره ملی صنعت چاپ را شناساندن این صنعت به مردم، جامعه و به‌ویژه مسوولان حوزه فرهنگی و اقتصادی دانست .

این چاپخانه‌دار شهرکردی افزود: پیش از این مسوولان تنها از نگاه فرهنگی به صنعت چاپ نگاه می‌کردند اما با اقدامات اخیر و همچنین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای حمایت از اهالی این صنعت، جنبه اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است .

وی ضعف جشنواره ملی صنعت چاپ را متمرکز بودن آن در تهران دانست و گفت: بسیاری از شهرهای بسیار کوچک در سراسر کشور فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که با توجه به امکانات بسیار محدودشان، کار بسیار بزرگی است و این نشان از استعدادهای نهفته چاپی دارد .

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرکرد ادامه داد: خوشبختانه در دوره جدید جشنواره قرار است آثار چاپی از سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و فکر می‌کنم با این تمرکز‌زدایی می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر صنعت چاپ در سراسر کشور باشیم .

علوی در پایان صحبت‌های خود با بیان این‌که درآمد حاصل از تولیدات چاپی بسیاری از کشورهای پیشرفته از صادرات نفتی ایران بالاتر است، تصریح کرد: با توجه به استعدادهای موجود در کشور، ایران نیز قابلیت توسعه صادرات آثار چاپی را دارد که البته باید برای این توسعه برنامه‌ریزی اصولی انجام شود .

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۹ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: