در دیدار کمیته تشخیص و دبیرخانه مسابقات مطرح شد:
نظام ارزیابی پیشکسوتان صنعت چاپ بازنگری می شود


در این دیدار که در محل دبیرخانه دائمی مسابقات انجام شد، رضا رضایی، رئیس هیات داوران مسابقات جشنواره صنعت چاپ، مسعود فرشی‌فرید، دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ، آصفی مقدم، رئیس کمیته تشخیص انجمن، محمدکلاری، عضو کمیته، امیرزاده ایرانی، عضو کمیته، کربندی، عضو کمیته و ایرج گلشنی دبیر کمیته تشخیص انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ حضور داشتند.

اعضای کمیته تشخیص انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ با رئیس هیأت داوران و دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اخبار چاپ،در این دیدار که در محل دبیرخانه دائمی مسابقات انجام شد، رضا رضایی، رئیس هیات داوران مسابقات جشنواره صنعت چاپ، مسعود فرشی‌فرید، دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ، آصفی مقدم، رئیس کمیته تشخیص انجمن، محمدکلاری، عضو کمیته، امیرزاده ایرانی، عضو کمیته، کربندی، عضو کمیته و ایرج گلشنی دبیر کمیته تشخیص انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ حضور داشتند.

جلسه مذکور با بحث‌های چالشی و انتقادات فراوانی به ویژه از سوی رئیس هیات داوران مسابقات جشنواره در حوزه‌های مختلف نظام ارزیابی پیشکسوتان همراه بود. انتقادات بیشتر بر موضوعاتی نظیر ساختار انتخابی شاخص‌های پیشکسوتی در نظام ارزیابی، ضرایب موجود در برخی شاخص‌ها، خارج از موضوع بودن بعضی از معیارها و شاخص‌ها و غیرقابل اندازه‌گیری بودن آن‌ها متمرکز بود.

رضایی، نظام ارزیابی پیشکسوتان را فاقد استانداردهای لازم در خصوص انتخاب پیشکسوت حوزه صنعت چاپ دانسته و با جمع‌بندی امتیازات شاخص‌های مختلف، 5/542 امتیاز را سهم شاخص‌های غیرتخصصی و تنها 61 امتیاز را مربوط به شاخص فنی و حرفه‌ای دانست. وی این نوع امتیازدهی در حوزه پیشکسوتان صنعت چاپ را ظلم به آنان توصیف کرده و خواستار رفع چنین رویکردی در نظام ارزیابی شد.

از دیگر نقدهای این پیشکسوت صنعت چاپ و رئیس سابق اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور می‌توان به موضوع غیرقابل اندازه‌گیری بودن برخی از شاخص‌ها اشاره کرد. رضایی، میزان تقوای الهی، نیت خیر، خضوع و خشوع، انس با قرآن و... را اموری شخصی توصیف کرده و غیرقابل اندازه‌گیری دانست. از سوی دیگر، برخی از شاخص‌ها نظیر حضور در راهپیمایی‌ را چالش‌برانگیز دانسته و وجود آن‌ها را موجب غیرتخصصی شدن این نظام، ارزیابی کرد.

آصفی مقدم و گلشنی ضمن ارائه توضیحاتی پذیرفتند که این نظام در بخش‌های متعددی دارای نقاط ضعف و اشکالاتی است که باید در بستری عمل‌گرایانه و از طریق آزمون و آزمایش به بوته نقد گذاشته شده و این نقاط ضعف برطرف شوند.

مسعود فرشی‌فرید نیز ضمن اشاره به نکات مثبتی که در تدوین این نظام ارزیابی وجود دارد، به بحث درخصوص ساختار کلی آن و چگونگی اجرایی شدن چنین نظاماتی پرداخت.

دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ، اجرای کامل نظام ارزیابی پیشکسوتان صنعت چاپ را امری ناممکن دانست و استفاده از شاخص‌های کمتر با ضرایب بالاتر را راه‌حل برون‌رفت از پیچیدگی‌های این نظام، ارزیابی کرد.

در پایان تمامی اعضای حاضر در جلسه بر تغییرات عمده در ساختار نظام ارزیابی پیشکسوتان تأکید کرده و ابراز امیدواری کردند پس از آخرین جلسه انتقادی که با حضور حسینعلی متین‌رضا، پیشکسوت صحافی کشور و یکی از منتقدان اصلی این نظام ارزیابی برگزار خواهد شد، تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد شده و زمینه‌ تأمین نظر کارشناسان و پیشکسوتان صنعت چاپ کشور و رفع دغدغه‌های ایجاد شده در این خصوص فراهم آید.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۴ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: