رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قزوین خواستار شد:
اختصاص وام‌های کم‌بهره و بلند مدت برای نوسازی صنعت چاپ


رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قزوین با بیان اینکه مسئولان وعده خود را مبنی بر پرداخت مابه التفاوت هزینه‌های چاپخانه‌داران پس از هدفمندی یارانه‌ها عملی کنند، گفت: وزارت ارشاد برای نوسازی دستگاه‌ها به چاپخانه‌داران وام کم‌بهره ارائه دهد.
  رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قزوین با بیان اینکه مسئولان وعده خود را مبنی بر پرداخت مابه التفاوت هزینه‌های چاپخانه‌داران پس از هدفمندی یارانه‌ها عملی کنند، گفت: وزارت ارشاد برای نوسازی دستگاه‌ها به چاپخانه‌داران وام کم‌بهره ارائه دهد.

سید قاسم جلیلیان به ستاد خبری جشنواره صنعت چاپ گفت:به نظر می‌رسد صنعت چاپ نیز هم چون ما چاپخانه‌داران پیر و فرتوت شده چراکه در حال حاضر کمتر چاپخانه‌داری امکان نوسازی دستگاه‌های خود و به تبع آن ارتقای کیفیت کارهایش را دارد.

وی عنوان کرد: ما به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادیم، وام‌های کم بهره و بلند مدت برای نوسازی دستگاه‌ها به چاپخانه داران بدهند زیرا ارائه تسهیلات به شکل سرمایه در گردش و مدت بازپرداخت یک ساله نمی‌تواند کمک زیادی به اهالی این صنعت کند.

جلیلیان همچنین از مسئولان خواست وعده خود مبنی بر پرداخت مابه التفاوت هزینه‌های چاپخانه‌داران پس از هدفمندی یارانه‌ها را عملی کنند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قزوین درباره برگزاری جشنواره صنعت چاپ هم گفت: برگزاری جشنواره یک ضرورت برای ارتقای سطح کیفی کارهای چاپی است زیرا ضمن ایجاد یک رقابت سازنده، به رشد این صنعت در کل کشور نیز کمک بسیاری می‌کند.

به گفته وی، یکی دیگر از دلایل اهمیت جشنواره صنعت چاپ طرح مباحث تخصصی و ارتقای دانش چاپی میان اهالی این صنعت است.

این چاپخانه‌دار با اشاره به برگزاری جشنواره در استان‌های کشور، بیان کرد: برخی شهرها گله داشتند که وزارت ارشاد به برگزاری جشنواره چاپ در منطقه‌شان توجهی ندارد و خوشبختانه گویا امسال این رویداد در استان‌هایی که آثارشان به حد نصاب برسد، برگزار می‌شود.

وی معتقد است، در صورت برگزاری این رویداد در استان‌ها، کیفیت آثار شهرستان‌ها نیز ارتقا می‌یابد و این به نفع کل کشور و هم چنین رشد صادرات است.

جلیلیان همچنین از برگزاری جشنواره صنعت چاپ در استان قزوین پس از برگزاری جشنواره ملی در مهر سال آینده خبر داد و گفت: سال‌های گذشته آثار جشنواره‌های استانی را داوران همان منطقه بررسی می‌کردند و گویا امسال قرار است داوران جشنواره ملی این ارزیابی را انجام دهند در حالی که به نظر من بهتر است داوران ملی و استانی در کنار هم آثار را در سطح هر استان داوری کنند.

 این عضو خانواده صنعت چاپ در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی را برای رشد این صنعت ضروری دانست و گفت: در صورت استمرار دوره‌های آموزشی برای جوانان و همچنین شاغلان صنعت چاپ می‌توان در آینده ضمن ارتقای کیفیت کارهای چاپی، به توسعه صادرات نیز امیدوار بود.

 
منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۳ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: