صنعت مظلوم چاپ و سستی تشکل‌های آن
چاپ در معارفه وزیر نماینده نداشت


نشست معارفه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور کم‌اثر فعالان تشکل‌های صنعت چاپ کشور برگزار شد. در این نشست که با حضور جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و هنر کشور و با همراهی معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شد، نمایندگانی از خانه هنرمندان، خانه تئاتر، خانه موسیقی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به ایراد سخن پرداخته و برخی از مشکلات و مسائل و دغدغه‌های خود را با وزیر جدید در میان گذاشتند.

 به گزارش اخبار چاپ، نشست معارفه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور کم‌اثر فعالان تشکل‌های صنعت چاپ کشور برگزار شد. در این نشست که با حضور جمع کثیری از اصحاب فرهنگ و هنر کشور و با همراهی معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شد، نمایندگانی از خانه هنرمندان، خانه تئاتر، خانه موسیقی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به ایراد سخن پرداخته و برخی از مشکلات و مسائل و دغدغه‌های خود را با وزیر جدید در میان گذاشتند.

در این میان جای نمایندگان برخی اصناف فرهنگی و هنری بسیار خالی بود. نمایندگان خانه سینما که به دلایلی در این نشست نماینده‌ رسمی نداشتند و نمایندگان تشکل‌های صنعت چاپ کشور در زمره فعالان فرهنگی و هنری بودند که بسیار کم‌اثر در این دیدار حضور یافته بودند.

در ابتدای نشست امیرخانی، رئیس شورای سیاستگذاری خانه هنرمندان، به بیان دغدغه‌های کلی هنرمندان تجسمی و لزوم ثبات مدیریت در عرصه فرهنگی پرداخت. وی حضور اصحاب فرهنگ و هنر در نشست معارفه را امیدبخش ارزیابی کرده و علی جنتی را مدیری توانا دانست.

در ادامه نشست نوبت به ایرج راد رسید. هنرمند، بازیگر و کارگردان تئاتر کشور، تئاتر هنری مظلوم در ایران دانسته و از وزیر جدید خواستار رفع محدودیت‌ها، ساخت سالن‌های بیشتر و زمینه‌سازی جهت اشتغال حجم فراوان فارغ‌التحصیلان این رشته شد.

پس از نماینده تئاتری‌ها نوبت به حمیدرضا نوربخش رسید تا به نمایندگی از اهالی موسیقی، این رشته را از تئاتر مظلوم‌تر بنامد و عدم پخش تصاویر سازها در صدا و سیما گلایه‌مند باشد. وی در سخنان خود به سبقه حوزوی جنتی اشاره کرده و از او خواست تا یک بار برای همیشه مشکل ممنوعیت پخش تصاویر ساز در صدا و سیما را حل نماید.

سخنران بعدی نادر قدیانی بود. او که به نمایندگی از ناشران در این جلسه صحبت می‌کرد، مشکل مواد اولیه، کاغذ، تیراژ پایین کتاب و افت در بازار نشر را از جمله مشکلات اصلی صنعت نشر برشمرد و خواستار اقدامی عاجل برای رفع مشکلات صنعت نشر کشور گردید.

سیدمحمود دعایی آخرین فعال فرهنگی بود که گویا به نمایندگی از اهالی مطبوعات پشت تریبون تالار وحدت قرار گرفت. وی نیز از مظلومیت موسیقی گفت، از فاصله‌های فراوان اهالی فرهنگ و هنر، از تنهایی در عرصه دانستن و از لزوم رفع این مشکل بزرگ گفت.

و صد حیف که در این بین مسئولین تشکل‌های صنعت چاپ دیر اقدام کردند. آنان در این نشست با رخوت و سستی، کم رمق حضور یافتند. شاید تنها تلاش‌های شورای سیاستگذاری موجب شد تا فقط نامی از صنعت چاپ به میان آمده و قول داده شود تا وزیر با اهالی این صنعت دیدار کند.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۲ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ دوم شهريورکلیدها : علی جنتی صنعت چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: