رئیس کارگروه طرح های توسعه ای چاپ و نشر وزارت ارشاد خبر داد:
تسهیلات صندوق توسعه ملی به 1579 واحد چاپ و نشر کشور


رئیس کارگروه طرح های توسعه ای چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی به 1579واحد چاپ و نشر برای اولین بار و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی صنعت چاپ و نشر سراسر کشور خبر داد.

 

امیرزاده خبر داد:تسهیلات 1500 میلیاردی صندوق توسعه ملی به 1579 واحد چاپ و نشر کشور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس کارگروه طرح های توسعه ای چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی به 1579واحد چاپ و نشر برای اولین بار و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی صنعت چاپ و نشر سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی این معاونت و پس از نهایی شدن فهرست واحدهای واجد شرایط دریافت تسهیلات صبح امروز اسامی این واحدها طی نامه ای رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صندوق توسعه ملی معرفی شد.

به گفته  همایون امیرزاده، بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق توسعه ملی، 1500 میلیارد ریال اعتبار به این واحدها اختصاص می یابد.

وی با اشاره به تکلیف محول شده به معاونت امور فرهنگی به منظور تحقق اهداف کمی قانون پنجم توسعه، افزود: درخواست دریافت تسهیلات معادل 1 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی و ارزی با هدف کمک به توسعه زیرساخت های چاپ و نشر و حمایت از واحدهای تولیدی در بودجه پیشنهادی سال92 ارائه شد که در نهایت با پیگیری و جدیت معاونت فرهنگی و همکاری همه جانبه تشکل ها و اتحادیه های مرتبط با صنعت چاپ و نشر کشور به تصویب رسید.

 رئیس کارگروه طرح های توسعه ای چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این تسهیلات کم نظیر برای اولین بار به صورت ریالی به واحدهایی که ماهیت تولیدی دارند، اعطا می شود و می تواند در چرخه تولیدی صنعت چاپ و نشر کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

امیرزاده تاکید کرد: رسیدن به درک مشترک میان هیات عامل صندوق توسعه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش کلیدی و موثر صنعت چاپ و نشر در چرخه تولید و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور از نتایج مهم این تفاهم نامه است.

مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی با اشاره به افزایش قیمت برخی هزینه های تولید چون مواد اولیه و ...، اظهار کرد: با توجه به طرح تحول اقتصادی و افزایش قیمت مواد اولیه به نظر می رسد این حمایت کم سابقه به عنوان اقدامی تاثیرگذار می تواند بسیاری از واحدهای دارای مشکل صنعت چاپ و نشر کشور را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: توزیع این اعتبار با عنوان تسهیلات سرمایه در گردش علاوه بر اهداف پیش گفته، در نوسازی ناوگان چاپ و نشر کشور موثر خواهد بود.

امیرزاده نرخ تسهیلات موضوع تفاهم نامه میان معاونت فرهنگی و صندوق توسعه ملی را 16درصد و مدت بازپرداخت آن را یک سال عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به تمامی واحدهای متقاضی در سراسر کشور با اولویت مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته اعطا می شود.

بنابر اعلام این مقام مسئول، با توجه به ماهیت صنعت چاپ 1000 میلیارد ریال معادل 100 میلیارد تومان از این تسهیلات به واحدهای چاپی و 500 میلیارد ریال معادل 50 میلیارد تومان به واحدهای نشر کشور اعطا خواهد شد.

رئیس کارگروه طرح های توسعه ای چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فهرست واحدهای واجد شرایط از سوی کارگروه تخصصی طرح های توسعه ای چاپ و نشر کشور که اخیرا در معاونت فرهنگی با ترکیبی از کارشناسان زبده معاونت و نمایندگان تشکل های چاپ و نشر کشور تشکیل شد، نهایی شده است.

 امیرزاده تاکید کرد: خوشبختانه علی رغم فرصت و فوریت کار اطلاع رسانی به کلیه استان ها با دقت انجام گرفت و در مجموع به نظر می رسد هماهنگی مطلوبی در سطح استان ها، ستاد و تشکل های مربوطه وجود داشته است.

وی ابراز کرد: پس از بررسی های اولیه فهرست ارسالی به صندوق توسعه ملی و پس از تایید نهایی لیست در صندوق، در گام بعدی بانک عامل به منظور اعطای تسهیلات انتخاب می شود.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد با توجه به وضعیت موجود واحدهای چاپ و نشر کشور در تعامل با بانک عامل، نظر واحدهای چاپ و نشر را به گونه ای تامین کند که در اخذ وثایق بانکی، وثابق ترکیبی نیز مورد توجه قرار گیرد.

امیرزاده افزود: از جمله نتایج مهم این اقدام کم نظیر شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت چاپ و نشر کشور است و امیدواریم در این زمینه تمامی نهادهای بالادستی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری همه جانبه ای در این زمینه داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۳۰ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: