علمشاهی خبر داد:
تکمیل فهرست چاپخانه‌ها برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی


مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از تکمیل فهرست چاپخانه‌ها برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد و با بیان اینکه «ما تمام تقاضاهای ارائه شده از سوی واحدهای چاپی را برای استفاده از این تسهیلات قبول کرده‌ایم» گفت: این فهرست تا فردا به کارگروه مربوطه ارائه خواهد شد
 
مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از تکمیل فهرست چاپخانه‌ها برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد و با بیان اینکه «ما تمام تقاضاهای ارائه شده از سوی واحدهای چاپی را برای استفاده از این تسهیلات قبول کرده‌ایم» گفت: این فهرست تا فردا به کارگروه مربوطه ارائه خواهد شد.

به گزارش  مهر، احمد علمشاهی مدیر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز سه‌شنبه 29 خرداد در جریان نشست خبری دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ در پاسخ به  مهر مبنی بر اینکه با توجه به سال بحرانی که صنعت چاپ کشور سپری کرد، در حال حاضر چه تعداد از چاپخانه‌های کشور فعال هستند؟ گفت: هم‌اکنون 4013 واحد چاپی و چاپخانه در کشور فعالیت می‌کنند که این تعداد دو سوم چاپخانه‌های کل کشور را شامل می‌شوند.

وی افزود: مشکلات چاپخانه‌ها مثل سایر صنایع است و امیدواریم با برنامه‌هایی که ما در دفتر امور چاپ در پیش گرفته‌ایم، بتوانیم به این مجموعه بزرگ و مهم کمک کنیم و چاپخانه‌های ما از رشد بیشتری برخوردار شوند.

به گفته علمشاهی، 50 درصد چاپخانه‌های کشور در حوزه چاپ افست و مابقی در دیگر ظرفیت‌های چاپی مثل چاپ فلکسو، هلیو و غیره فعالیت می‌کنند.

مدیر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نحوه انتخاب واحدهای چاپی برای ارائه به صندوق توسعه ملی با هدف استفاده از تسهیلات آن چگونه بوده است، ضمن بیان این نکته که 100 میلیارد تومان از محل این اعتبارات در قالب تسهیلات ریالی و ارزی در اختیار این چاپخانه‌ها قرار خواهد گرفت، ابتدا اعلام کرد: سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، کارگروهی را به ریاست مشاور اجرایی این معاونت تشکیل داده است.

وی سپس گفت: در این کارگروه که 2 نفر از اصناف هم عضو آن هستند، تقاضاهایی که برای استفاده از تسهیلات یادشده ارائه می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علمشاهی با بیان اینکه 100 میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص یافته در قالب تسهیلات ارزی و ریالی، در اختیار واحدهای چاپی و 50 میلیارد تومان مابقی در اختیار ناشران قرار می‌گیرد، تاکید کرد: ما در دفتر امور چاپ، تمام تقاضاهایی را که رسیده، کاملاً قبول کرده‌ایم و آنها را مورد تائید قرار داده‌ایم و این فهرست تا فردا (چهارشنبه 31 مرداد) به کارگروه ارائه خواهد شد.

مدیر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد، فهرست تقاضاهای بخش نشر هم به زودی نهایی شود تا فهرست تجمیعی چاپخانه‌داران و ناشران برای استفاده از تسهیلات این صندوق به آن ارسال شود.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۹ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و نهم مردادکلیدها : چاپخانه ها علمشاهی صندوق توسعه ملی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: