دبیر مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ اعلام کرد:
حمایت دبیرخانه دائمی مسابقات از حقوق برگزیدگان


تأسیس دبیرخانه دائمی مسابقات جشنواره صنعت چاپ که با رویکردی سازمان‌یافته به انجام رسید، سعی دارد در تمامی زمینه‌های موجود از حقوق مادی و معنوی برگزیدگان جشنواره حمایت کرده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

مسعود فرشی فرید ،دبیر مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ کشور، در نشست خبری این جشنواره با اشاره به نقش و جایگاه مسابقات تخصصی صنعت چاپ در کشورهای توسعه یافته و تبیین شرایط، قوانین و فرآیندهای حاکم بر این‌گونه مسابقات به تشریح فعالیت‌های دوازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی برتر پرداخته و گفت: این دوره مسابقات در قالب سه گروه فرآیندها و روش‌های چاپی، مدیریت پروژه‌های چاپی و مسابقات دانشجویی برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ،دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ، هر یک از گروه مذکور را دارای زیرشاخه‌های تخصصی دانسته و افزود: آثار مربوط به گروه فرآیندها و روش‌های چاپی که تنها مختص واحدهای چاپی طراحی شده است، در ده بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

حوزه‌های دهگانه گروه فرآیندها شامل: پیش از چاپ افست، افست ورقی، افست رول، فلکسو گرافی، روتوگراور، اسکرین و پد، صحافی، چاپ دیجیتال (عرض بزرگ)، چاپ دیجیتال (عرض کوچک) و عملیات تکمیلی است. آثار رسیده به دبیرخانه در هر یک از این گروه تعیین شده و مورد ارزیابی و انتخاب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: گروه دیگر، مربوط به مدیریت پروژه‌های چاپی است. در این بخش صاحبان خدمات و ناظران چاپ نیز می‌توانند شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمایند. این گروه با پنج موضوع انتشارات و گاه‌شمار در زیرشاخه‌های کتاب (جلد سخت و نرم)، مجلات و سررسید؛ چاپ‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با زیرگروه‌های کاتالوگ، بروشور، فولدر، کارت دعوت، پوستر و تقویم رومیزی و دیواری و سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه؛ بسته‌بندی‌های سلولزی و جعبه‌ها با زیرگروه‌های جعبه‌های مقوایی و کارتن (سلولزی و پلاستیکی)؛ لیبل‌ها با زیرشاخه‌های شرینک، دورپیچ، IML ، پشت چسب‌دار و بدون چسب، تیوب‌های چندلایه و آلومینیومی و چاپ‌های ویژه شامل کارت‌ها و اوراق امنیتی و بهادار، CD و DVD در دوازهمین دوره لحاظ شده‌اند.

فرشی فرید سپس به گروه مسابقات دانشجویی پرداخته و گفت: این گروه از مسابقات که مربوط به دانشجویان رشته‌های مرتبط با چاپ است، به تحلیل بسته‌بندی‌های موجود در بازار پرداخته و دانشجویان، اساتید و کارشناسان صنعت چاپ کشور می‌توانند در آن شرکت نمایند. در این بخش دانش‌آموختگان رشته‌های گوناگون مرتبط با صنعت چاپ می‌توانند حضور داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این دوره مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ سعی می‌شود تا از تمامی استعدادهای موجود در صنعت چاپ کشور استفاده شده و کلیه ظرفیت‌های چاپی برتر ایران شناسایی شوند.

دبیر مسابقات جشنواره صنعت چاپ به موضوع پیگیری تسهیلات مادی و معنوی برگزیدگان جشنواره در دبیرخانه دائمی اشاره کرد و گفت: تأسیس دبیرخانه دائمی مسابقات جشنواره صنعت چاپ که با رویکردی سازمان‌یافته به انجام رسید، سعی دارد در تمامی زمینه‌های موجود از حقوق مادی و معنوی برگزیدگان جشنواره حمایت کرده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۹ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و نهم مردادکلیدها : دبیرخانه مسابقات آثار چاپی مسعود فرشی فرید


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: