از سوی دبیرخانه مسابقات صورت گرفت
اعلام شرایط ارائه آثار در بخش مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپی


شرایط حضور در مسابقات تخصصی دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ از سوی دبیرخانه این مسابقات اعلام شد
شرایط حضور در مسابقات تخصصی دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ از سوی دبیرخانه این مسابقات اعلام شد.

به گزارش  ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، شرایط حضور در مسابقات تخصصی چاپ از سوی دبیرخانه اعلام شد:

1. اثر چاپی باید در کشور ایران تولید شده باشد (آثار چاپی سفارشی برای صادرات به کشورهای خارجی نیز با ذکر کلیه مشخصات درخواستی می‌توانند در مسابقه شرکت داده شوند.)

2. آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های گذشته ارایه شده باشند.

3. آثار ارسالی باید نمونه‌ای از چاپ و تولید انبوه باشند (جز گروه چاپ دیجیتال)

4. محدودیتی در تعداد ارسال آثار وجود ندارد ولی به هر واحد یا شرکت کننده بیش از دو جایزه تعلق نمی‌گیرد. (در دو ردیف مجزا از گروه بندی مسابقات)

5. شرکت در مسابقه رایگان است.

6. آثار تولیدی باید از سال 91 به بعد تولید شده باشند و آثار دریافتی تولید شده پیش از سال 91 در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.

7. شرکت‌کنندگان در گروه مدیریت پروژه‌های چاپی می‌توانند طراحان، ناظران چاپی، شرکت‌های تبلیغاتی، سفارش‌دهندگان کارهای چاپی، مدیران پروژه‌های چاپی و همه کسانی باشند که به نحوی در مدیریت آن پروژه چاپی شرکت داشته‌اند.

8. شرکت‌کنندگان در گروه فرآیندها و روش‌های چاپی تنها مجری‌ کارهای چاپی هستند که دارای پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنایع و معادن و اتحادیه‌های مرتبط به آن رسته کاری باشند. مانند چاپخانه‌ها، لیتوگرافی‌ها، صحافی‌ها و سایر حوزه‌های مربوطه.

9. شرکت کنندگان در گروه دانشجویی می‌توانند دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های چاپ با کلیه گرایش ها، گرافیک، ارتباط تصویری، طراحی صنعتی و نقاشی باشند.

بر اساس اعلام دبیرخانه، پس از سطح‌بندی و امتیازدهی از سوی هیات داوران، یک بار در سطح مسابقات ملی و یک بار نیز برای شرکت در جشنواره‌های استانی در بین رقبای استانی ارزیابی می‌شوند.

چهار مرحله داوری برای آثار چاپی

هیات داوران مسابقات تخصصی دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ آثار رسیده به دبیرخانه را در چهار مرحله داوری خواهند کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این مسابقات، ضوابط و معیارهای داوری آثار چاپی در هر مرحله تدوین شده و در اختیار داوران قرار می‌گیرد.

پس از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه در 26 شهریورماه، داوران از 28 شهریور مرحله نخست داوری را آغاز خواهند کرد. در این مرحله داوران آثاری که ارزش حضور در گردونه داوری دارند را شناسایی کرده و داوری تخصصی و اصلی از این مرحله آغاز می‌شود.

در مرحله دوم، هفت داور هر گروه از آثار را که با کد مشخص شده، در زمان چاپ ارزیابی می‌کنند. آثار راه یافته به مرحله سوم از جنبه کیفیت پس از چاپ بررسی می‌شوند و در نهایت گروهی از داوران آثار نهایی را ارزیابی می‌کنند.

در هر مرحله از فرآیند داوری، در صورت اختلاف میان ارزیابی داوران، نرم‌افزار طراحی شده آن را اعلام می‌کند و آثار مجدد ارزیابی می‌شوند.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه 26 شهریور و زمان داوری آثار 28 شهریور تا 8 مهرماه است. مراسم معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز نیز همزمان با جشنواره صنعت چاپ نیمه مهرماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به پایگاه اینترنتی مسابقات به نشانی http://printaward.ir مراجعه کنند.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۸ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و هشتم مردادکلیدها : مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ شرایط حضور دبیرخانه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: