مدیر عامل تعاونی چاپخانه داران تهران خبر داد:
محموله مقوای پشت طوسی در بندر بوشهر


مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران درباره مقواهای رسیده به بندر بوشهر گفت: با تلاش مدیران تعاونی چاپخانه‌داران تهران محموله مقوای پشت طوسی به بندر بوشهر رسید.
احمدرضا اعتمادمظاهری، مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران درباره مقواهای رسیده به بندر بوشهر گفت: با تلاش مدیران تعاونی چاپخانه‌داران تهران محموله مقوای پشت طوسی به بندر بوشهر رسید.
مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: محموله سفارش اعضای سرمایه‌گذار و سفارش کلی تعاونی چند روز پیش به کشور امارات متحده عربی رسید که با توجه به تحریم‌ها و مشکلات پیش آمده این کشتی نتوانست در بندرعباس توقف کند و به همین دلیل با تلاش‌های صورت گرفته مقواها را با کشتی دیگری به بندر بوشهر انتقال دادیم.

اعتمادمظاهری ادامه داد: محموله مقواهای پشت طوسی در حال حاضر در بندر بوشهر قرار دارد و با اقدامات انجام شده امیدواریم به زودی به انبار تعاونی در تهران برسد.

وی نقش تعاونی‌ها را در کنترل بازار تاثیرگذار دانست و افزود: توزیع گسترده کاغذ بین چاپخانه‌داران توسط تعاونی باعث شد عطش بازار گرفته شود و این عمل در کنترل بازار بسیار تاثیرگذار بود. شاید کالای توزیع شده مقدار قابل توجه‌ای نباشد اما سطح توزیع بسیار گسترده بود و به‌جای این که مشکل 100 چاپخانه‌دار برای مدت سه ماه حل شود، مشکل 300 چاپخانه‌دار برای یک ماه برطرف شد.

به گفته مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران، تعاونی‌ها در بهبود و کنترل آشفتگی بازار کاغذ و مواد اولیه در چند ماه گذشته نقش محسوسی ایفا کردند و با عرضه محصول و کاهش تقاضا قیمت‌ها را کاهش دادند.

وی افزایش توان مالی تعاونی‌ها را یکی از راهکارهای کنترل بازار دانست و گفت: دولت اگر می‌خواهد به تعاونی‌ها کمک کند و با همکاری آن‌ها بازار را کنترل کند باید توان مالی تعاونی‌ها را افزایش دهد چراکه با توجه به افزایش ارز و سختی ورود کالا به کشور توان شرکت‌ها پایین آمده است و این باعث عرضه کم کالا توسط تعاونی در بازار می‌شود و عمل در افزایش قیمت‌ها موثر خواهد بود.

اعتمادمظاهری ادامه داد: بانک‌ها با ارایه تسهیلات بلندمدت و با سودکم می‌توانند توان مالی تعاونی را چند برابر کرده تا تعاونی هم با ورود و توزیع چند برابری کالا بتواند در حد توان در بازار تاثیرگذار باشد.
منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۸ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: