اظهارات مخالفان وزارت حسینی
نوباوه:برنامه های وزیر پیشنهادی ناقص است


اخبار چاپ:در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی درحالی که بیش از 100 نفر برای موافقت با محمد حسینی ثبت نام کرده بودند، بیژن نوباوه در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت: واقعیت اینست كه برنامه‌های شما ناقص است و یا واقع گرایانه دیده نشده است.وی افزود:آقای حسینی سابقه فرهنگی شما در تعامل با هنرمندان چیست؟ حتی در كشورهای اروپایی بودجه فرهنگ نزدیك به 10 درصد است بودجه ما نزدیك به 5 درصد است حال شما چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید؟

به گزارش اخبار چاپ، وی افزود: راه مقابله با تهاجم فرهنگی مگر تقویت سینما و تئاتر نیست و اگر نیست برنامه شما چیست؟ در عین حال برنامه‌هایی كه شما اعلام كردید راهبرد است و نه برنامه. برنامه چارچوب و فرایند زمانی دارد.
وی با اشاره به حوزه رسانه و جنگ نرمی كه به راه افتاده است، گفت: آیا برنامه های شما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی این هجمه وسیع دنیا در برابر ایران است.

رجایی: برنامه عملیاتی ندارید

رئیس كمیسیون كشاورزی نیز در مخالفت با برنامه های حسینی گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی یك سری موضوعات آرمانی مطرح شده و برنامه عملیاتی وجود ندارد.
عباس رجایی، درمخالفت با حسینی با بیان اینكه موضوع فرهنگ از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: به همین دلیل نمی‌توان به راحتی از آن عبور كرد.
رجایی تصریح كرد: اساس تمدن در هر جامعه‌ای فرهنگ است كه اگر به آن توجه نشود مشكلات زیادی به وجود خواهد آورد.
نماینده اراك اظهار داشت: با توجه به آنكه در سال 1404 باید به افق تحول اسلامی برسیم در برنامه‌های وزیر پیشنهادی چه میزان به احیای تمدن اسلامی كمك خواهید كرد؟
وی خطاب به حسینی گفت: آیا برنامه‌های ارائه شده 70 میلیون ملت ایران و مجموعه كسانی كه قرار است از آن الهام بگیرند تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ آنچه ما مطالعه كردیم چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.
رجایی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی براینكه فرهنگ را دست كم نگیرید و باید از این بخش رفع مظلومیت كنید گفت: آیا در دولت دهم رفع مظلومیت صورت خواهد گرفت؟
رئیس كمیسیون كشاورزی اظهار داشت: با توجه به سوابق شما، چقدر در جمع اصحاب رسانه، هنر محبوبیت دارید و چقدر توانایی ایجاد ارتباط با هنرمندان و اصحاب رسانه را دارید؟
رجایی گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی یك سری موضوعات آرمانی مطرح شده است و برنامه عملیاتی وجود ندارد و پیوست فرهنگی كه رهبر انقلاب عنوان كرده‌اند جایگاهی ندارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ پنج شنبه ۱۲ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دوازدهم شهريورکلیدها : نوباوه رجایی حسینی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: