وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس
جذب حداکثری نخبگان برنامه اصلی حسینی// ثبت نام 100 نماینده برای موافقت


اخبار چاپ:سیدمحمد حسینی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک روز صنعت چاپ گفت: جذب حداكثری نخبگان و هنرمندان از جمله سرلوحه منشور وزارتخانه است .وی سرلوحه منشور وزارت متبوع خود را جذب حداكثری نخبگان و هنرمندان و اصلاح و ارتقای وضع موجود و پویایی و تعالی فرهنگ دانست و گفت: همه دلمشغولی‌ها و نگرانی‌هایی را كه نمایندگان مجلس و اهالی فرهنگ دارند ما نیز اعتقاد داریم و انشاالله با عزمی راسخ تلاش كنیم كه این مظلومیت برطرف شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مجلس، سیدمحمد حسینی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود،گفت: فرهنگ هر جامعه شاخص بارز و نماد هویت یك ملت است مدیریت فرهنگی یك ملت شایسته است با هدف باز تولید سرمایه‌های معنوی و هنجارهای مستخدن تعریف و طراحی كرده است تا اعتنای فرهنگ عمومی از طریق تقویت روحیه خودباوری مشاركت جویی، قانون گرایی، نظم و انضباط پذیری، وجدان كاری و با سیطره ارزش‌های اسلامی و مكرم‌های اخلاقی تلاش و سازندگی محقق گردد.
سخنرانی کامل حسینی در مجلس به زودی منتشر می شود.

100نماینده برای دفاع از حسینی ثبت نام كرده بودند


چهار نماینده مجلس شورای اسلامی دلایل خود را در موافق با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كردند. جلالی در موافقت با حسینی گفت: 100نماینده برای دفاع از حسینی ثبت نام كرده بودند، همچنین گروسی نماینده شهریار گفت:در همین وزارت ارشاد كسانی آمدند كه لیسانس میكانیك داشتند،نماینده مشهد هم حسینی را مدیری متین و کارآزموده برای عرصه فرهنگ دانست و نماینده لنجان تعامل حسینی با مجلس را بسیار مطلوب ارزیابی كرد.
نماینده مردم شاهرود بزرگترین ویژگی‌ وزیر پیشنهادی ارشاد را سعه‌صدر، پركاری و كم‌گویی عنوان كرد و افزود: این موضوع دقیقا نشان‌دهنده آن است كه آقای حسینی توانایی تعامل با اصحاب هنر دارد.
كاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق حسینی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ضمن انتقاد از برخی صحبت‌ها در مخالفت با وی گفت: این كه در حوزه فرهنگ با كمبودهایی مواجه هستیم، مطلب درستی است ولی ایشان تازه به عنوان وزیر پیشنهاد شده اند، اما با این سخنان احساس می‌كنیم كه در جلسه استیضاح وزیر حضور داریم نه رأی اعتماد.
جلالی با بیان اینكه متأسفانه اشتباها تصور می‌شود كه حوزه فرهنگ یك متولی دارد، خاطرنشان كرد: اگر فرهنگ را به سه بخش عمده خانواده، آموزش و پرورش و اجتماع تقسیم كنیم، با توجه به اینكه این سه بخش مقوله‌های متفاوتی هستند بنابر این متولیان و مسوولین متفاوتی مانند صدا و سیما، حوزه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات و نهادهای دیگر وجود دارند و حتی اگر ما بخواهیم نقدی به وزارت ارشاد در گذشته داشته باشیم باید به این نكات توجه داشته باشیم.
وی در خصوص شخصیت وزیر پیشنهادی ارشاد با بیان اینكه بنده بیش از 25 سال از نزدیك با آقای حسینی آشنا بوده و هم دانشگاهی بوده‌ام، بزرگترین ویژگی‌ وی را سعه‌صدر، پركاری و كم‌گویی عنوان كرد و افزود: این موضوع دقیقا نشان‌دهنده آن است كه آقای حسینی توانایی تعامل با اصحاب هنر دارد و با انتصاب ایشان می‌توان بارقه‌های امید را در این بخش مشاهده كرد.
نماینده مردم شاهرود با اشاره به اینكه بسیاری از هنرمندان در حوزه‌های مختلف از حضور آقای حسینی در وزارت ارشاد خوشحال هستند، گفت: این مطلب به خاطر سوابق ایشان است كه البته بیشترین فعالیت‌ها را نیز در همین حوزه فرهنگی داشته‌اند.
جلالی وزیر پیشنهادی ارشاد را فردی كارآمد دانست و با اشاره به سابقه فعالیت وی در دانشگاه پیام‌‌نور اظهار داشت: آخرین عملكرد ایشان در این دانشگاه با 800 هزار استاد و دانشجو، یك كارنامه خوب است كه نشاندهنده كارآمدی و تعامل آقای حسینی در حوزه فرهنگ است.
وی با تاكید بر اینكه باید این فرصت در اختیار آقای حسینی قرار بگیرد، خاطر نشان كرد: ایشان معتقد به این مطلب هستند كه بخش هنر و فرهنگ را نمی‌توان با بخشنامه‌‌ اداره كرد بلكه فعالیت در این بخش منوط به تعامل و داشتن سعه صدر است.
نماینده مردم شاهرود اظهار داشت: متاسفانه در قانون‌گذاری و بودجه مشكلاتی داریم از جمله اینكه چرا باید بودجه فرهنگ كشور چهار درصد یا قدری بیشتر باشد.
جلالی با بیان اینكه كمیسیون فرهنگی باید این موضوع را پیگیری كند، از ثبت‌نام صد نفر از نمایندگان در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد تشكر كرد.

گروسی:بعضی ها با لیسانس مکانیک به ارشاد آمدند

حسین گروسی نماینده شهریار و شهر قدس و عضو كمیسیون صنایع و معادن نیز در موافقت با حسینی گفت: در همین وزارت ارشاد كسانی آمدند كه لیسانس میكانیك داشتند چطور آن موقع اعتراضی نشد اما امروز حسینی كه رشته‌اش مرتبط با فرهنگ است مورد حمله قرار می‌گیرد.
وی افزود: قبل از این كه پاسخ مخالفان را بدهم به دو نكته از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام (ره) اشاره می‌كنم، امام راحل در وصیتنامه سیاسی عبادی خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اینگونه می‌فرمایند: وصیت اینجانب به وزارت ارشاد در این دوره و همه همه اعصار آن است كه برای تبلیغ حق و مقابله با باطل و نشان دادن چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران تلاش كند.
گروسی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد می‌فرمایند: فرهنگ صحیح آن فرهنگی است كه در آن مبانی اسلامی، منطق، عقل و خرد همگام و همسان باشد آن جامعه به سمت رشد اقتصادی و رفاه و آزادی حركت خواهد كرد، یعنی فرهنگ خوب زمینه خواهد شد تا جامعه ثروتمند و عالم شود و از لحاظ سیاسی قدرت پیدا كند.
این نماینده مجلس با اشاره به افرادی كه در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ صحبت كردند اظهار داشت: اینگونه نیست كه این افراد با وزیر پیشنهادی مخالف باشند بلكه دغدغه دارند و نسبت به گذشته و برنامه‌ها انتقادهایی دارند و چه بسا بسیاری از مخالفان پس از توضیحات موافقان و وزیر، به وی رای مثبت بدهند.
وی در ادامه تصریح كرد: دغدغه عزیزان این است كه به بركت انقلاب اسلامی در سال 57 با رهبری امام شاهد پیروزی انقلاب بودیم و حال كه دشمنان زیادی سعی دارند چهره جمهوری اسلامی را از لحاظ فرهنگی و عدم كارآمدی مخدوش كنند بنابراین رسالت ما در برابر این هجمه‌ها بسیار سنگین است، چرا كه جمهوری اسلامی ایران منتسب به اسلام است.
گروسی در ادامه نطق خود خاطرنشان كرد: به هر دلیلی چه به لحاظ عدم كارآمدی وزیر یا بی‌برنامگی اگر نتوانیم مصداق‌های موفقی را ارائه دهیم در بخش فرهنگ و اقتصاد هجمه‌های دشمنان بیشتر خواهد شد و تیشه به ریشه خواهد خورد.
وی ادامه داد: حال كه دولت پرتلاش نسبت به انتخاب وزرای كارآمد اقدام كرده است انتظار می‌رود ما این افراد را دقیق‌تر بررسی كنیم، مخالف محترمی كه مطالب مختلفی درباره بودجه و بحث‌های برنامه ارائه داده باید بداند همه آنها قابل اجرا نیست و آنها باید در قالب چشم‌انداز و برنامه 5 ساله بیاید و بودجه‌اش تصویب شود.
نماینده شهریار در مجلس افزود: همچنین امروز دغدغه‌ای كه برخی دارند این است كه حسینی چه برنامه‌ای را برای تبیین موسیقی و بحث ماهواره و مشكلات فرهنگی خواهد داشت، حسینی با تحصیلاتی كه دارد می‌تواند پاسخگوی این مسئله باشد و پاسخ جوانان و نیازهای جوانان را به طور منطقی بدهد.
این نماینده مجلس در ادامه موافقت خود با وزیر پیشنهادی ارشاد اظهار داشت: در بحث موسیقی حسینی با توجه به رشته‌اش قطعا نگاه یكطرفه به موسیقی نخواهد داشت كه یا موسیقی را مطلقا حرام بداند و یا اجازه دهد موسیقی‌هایی كه اصلا از لحاظ شرعی جایگاهی ندارند وارد سیستم جامعه شود.
وی ادامه داد: این مسائل كارشناسانی را می‌خواهد تا بتواند آنها را تشخیص دهد و رشته حسینی هم با این مسائل مرتبط است، در همین وزارت ارشاد كسانی آمدند كه لیسانس میكانیك داشتند چطور آن موقع اعتراضی نشد اما امروز حسینی كه رشته‌اش مرتبط با فرهنگ است مورد حمله قرار می‌گیرد و یا گفته می‌شود بسیاری از كسانی كه هنرمند هستند او را نمی‌شناسند ولی همكارم مواردی را ذكر خواهد كرد كه نشان می‌دهد هنرمندان او را می‌شناسند.
گروسی در ادامه خاطرنشان كرد: وزرای سابق را مگر همه می‌شناختند، بسیاری از وزرا توسط دولت در دوره قبل معرفی شدند كه نه ما می‌شناختیمشان و نه خیلی از افراد جامعه، اما الان همه می‌گوئیم كه چرا آنها نیامد‌ه‌اند پس نشان می‌دهد آن افراد كارآمد بوده‌اند.
وی در خصوص بحث عدد و رقم كه توسط رجایی در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفته شد اظهار داشت: عدد و رقم قطعا باید در قالب بودجه بیاید و ما تصویب كنیم و اینگونه نیست كه الان حسینی بخواهد عدد و ارقام را بیاورد و بعد با واقعیت نخواند، حسینی برنامه‌هایی را ارائه داده كه با واقعیت رابطه دارد.
گروسی ادامه داد: در بحث مطبوعات و تغییر ساختار اداری وزیر پیشنهادی برنامه‌های بسیار خوبی ارایه داده است و توسعه مدیریتی، تغییر ساختار اداری، طراحی متناسب با اهداف، ماموریت‌ها و نیازهای جدید و همچنین توزیع عادلانه از برنامه‌های حسینی است.

شریعتی:حسینی مدیری متین و کار آزموده برای عرصه فرهنگ است

نماینده مردم مشهد در مجلس نیز با توصیف گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ به عنوان ناخدای کارآزموده و با تجربه برای عرصه فرهنگ گفت: سوابق علمی و فرهنگی حسینی امید بخش است.
در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی که به رای اعتماد به وزیران پیشنهادی کابینه دهم اختصاص داشت عفت شریعتی نماینده مشهد در موافقت با سید محمد حسینی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداخت.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلابی ماهیتا فرهنگی است گفت: یکی از دلایل عبور سالم انقلاب اسلامی از امواج فتنه هاست همین جوهره فرهنگی است و وزارت ارشاد را باید میوه شیرین نخل تناور جمهوری اسلامی ایران دانست.
شریعتی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیتی خطیر و سرنوشت ساز است و در سالهای گذشته هم گام های بزرگی در این عرصه برداشته شده است. این وزارتخانه حوزه بسیار متنوع و وسیعی از هنرهای تجسمی تا کتاب و کتابخوانی و زبان وادبیات فارسی دارد.
نماینده مشهد تصریح کرد: حسینی می تواند اهداف فرهنگی کشور و چشم انداز فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق کند.

كوهكن:تعامل حسینی با مجلس بسیار مطلوب است

نماینده مردم لنجان در مجلس نیز حسینی را فردی كم حرف، پیگیر و با قدرت تعامل بالا دانست و خاطر نشان كرد: فردی كه در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد باید برای تامین افراد یك نگاه عمیق به سمت و سوی حوزه، مراجع و شرع مقدس داشته باشد.
محسن كوهكن نماینده مردم لنجان در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه امیدوارم روزی در مجلس به سوی برویم كه الگوی اجماع برای مخالفت و موافقت در خصوص ویژگی‌ها و توانمندی‌های وزیر در وزارتخانه در خصوص نقد بر برنامه‌ها وی باشد، تصریح كرد: بخشی از اظهارات همكاران مخالف، سوال است و مخالف سعی كند كه صلاحیت یك وزیر و یا در مورد برنامه او صحبت كند و باید مطالب خود را در دو بخش صلاحیت فردی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی تقسیم كند.
وی با اشاره به اینكه فرهنگ گستره گسترده‌ای دارد اظهار داشت: فردی كه در وزارت معرفی می‌شود باید دارای فكر و ذهن دباری باشد كه بتواند از كارشناسان و متخصصان بخوبی استفاده كند.
نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح كرد : هنرمندان برای همه نمایندگان عزیز هستند و باید نظرات آنها مدنظر قرار گرفته شود اما آنكه تعدادی هنرمند فردی را واجدالشرایط نداند كافی نیست.
به گزارش فارس، كوهكن ادامه داد: انتظار موافق آن است كه مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مورد نقد قرار دهد.
وی با بیان اینكه تجربه نشان می‌دهد كه هر وزیری كه با مجلس و دولت تعامل داشته باشد بخش زیادی از اعتبارات را به وزارتخانه خود سوق دهد، گفت: حسینی در زمان ریاست خود با دانشگاه پیام نور با توجه به ارتباط نزدیكی كه با نمایندگان مجلس برقرار كرده بود توانست اعتبارات این دانشگاه را 500 درصد افزایش دهد؛ كه آیا این نتیجه غیر از تعامل است؟

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۱۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ يازدهم شهريورکلیدها : رای مجلس حسینی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: