رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی:
انجمن پیشکسوتان باید به همه ایران تعلق داشته باشد؛ نه فقط تهران


علی مغانی: مگر می‌شود عده معدودی بنشینند و نظامی را برای کلیه پیشکسوتان صنعت چاپ کشور، آنهم بدون دخالت حتی یک پیشکسوت، خارج از شهر تهران به تصویب برسانند و این نظام رتبه‌بندی را متعلق به همه کشور بدانند؟
 رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی  با انتقاد از فرآیند تدوین و تصویب نظام ارزیابی و رتبه‌بندی پیشکسوتان صنعت چاپ ایران گفت: به نظر می‌رسد افرادی که در فرآیند تنظیم و تصویب نظام ارزیابی و رتبه‌بندی پیشکسوتان صنعت چاپ ایران حضور داشتند، توجهی به پیشکسوتان خارج از تهران نداشته و ندارند. گویا اراده‌ای هم برای حضور حداکثری پیشکسوتان از اقصی نقاط کشور وجود ندارد.
علی مغانی در گفتگو با اخبار چاپ تصریح کرد: مگر می‌شود عده معدودی بنشینند و نظامی را برای کلیه پیشکسوتان صنعت چاپ کشور، آنهم بدون دخالت حتی یک پیشکسوت، خارج از شهر تهران به تصویب برسانند و این نظام رتبه‌بندی را متعلق به همه کشور بدانند؟ آیا می‌توان انتظار داشت که این نظام جامعیت داشته و می‌تواند شرایط چهره‌هایی  که عمری در اقصی نقاط کشور به این صنعت خدمت کرده‌اند، لحاظ کند.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی در ادامه به موضوع بخشی بودن چنین رویکردهایی اشاره کرده و افزود: زمانی که عده‌ای تصمیم می‌گیرند فعالیتی را برای خدمت به تمامی اقشار فعال در یک صنف، آنهم در تمام کشور آغاز نمایند، نباید به صورت بخشی، گروهی و دسته‌ای عمل نمایند. پرسش اساسی این است که آیا در استان‌هایی بجز تهران، هیچ پیشکسوت صاحب نظری وجود نداشته و ندارد؟ آیا نباید از همه پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده می‌شد؟ آیا با چنین رویکردی می‌توان انتظار داشت که حقوق پیشکسوتان در عرصه‌های گوناگون فعالیت این انجمن حفظ شده و مراعات گردد؟
وی راه‌اندازی انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ کشور را امری ضروری و بایسته دانست ولی کوتاه اندیشی و رویکردهای غیرتخصصی را آفت بزرگ این نوع اقدامات ارزیابی کرده و گفت: هیچ یک از فعالان عرصه صنعت چاپ کشور تردیدی در راه‌اندازی و فعالیت انجمنی با نام عنوان و برای خدمت به پیشکسوتان صنعت چاپ کشور ندارد. لیکن موضوع این است که در این اقدام باید شأن پیشکسوت به عنوان عنصری که عمری را در فعالیت گذرانده و حال درصدد انتقال تجربیات است، مراعات کرد.
به اعتقاد مغانی در همین ابتدای امر و در جریان تنظیم، تدوین و تصویب نظام ارزیابی مشخص شد که افراد حاضر در انجمن، درصدد حفظ این جایگاه و شأن پیشکسوتان سراسر کشور نیستند.
وی گفت: البته شاید این اقدامات برای پیشکسوتان صنعت چاپ در تهران مناسب و خوب باشد.
مغانی  تلاش جهت وحدت در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف صنعت چاپ را یکی از ضروریات اصلی این صنعت در کشور معرفی کرده و افزود: این روزها که صنعت چاپ در کشور با مشکلات و مسائل متعددی دست به گریبان است، همه فعالان عرصه های صنفی و صنعتی باید در حفظ وحدت و یکپارچگی این صنعت کوشا باشند. همه باید دست در دست یکدیگر داده و در راستای اعتلای صنعت چاپ ایران گام بردارند. همه باید مراقب باشند تا عناصری خارج از عرصه چاپ به ساختارهای درونی آن نفوذ پیدا نکرده و زمینه‌های اختلاف و چند دستگی را فراهم نکنند
این پیشکسوت صنعت چاپ افزود: تمام پیشکسوتان مورد احترام همه فعالان صنعت چاپ کشور هستند، لذا باید مطابق با شأن و منزلت این جایگاه مهم برخورد شود. امیدوارم دوستان بسیار خوبمان در انجمن پیشکسوتان زمینه‌های بروز چنین اختلافاتی را از بین برده و نسبت به بعضی عملکردها در این خصوص تجدیدنظر کنند.
منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۱ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: