برگزیده جشنواره صنعت چاپ در دیدار مدیرکل دفتر امور چاپ:
داوری‌های جشنواره از سلیقه‌های شخصی دور بوده واصولی است


به نظر بنده و بسیاری از همکارانم توجه ویژه به موضوع آموزشهای و ایجاد زیرساختهای آکادمیک یکی از راهکارهای توسعه و پیشرفت صنعت چاپ کشور در عرصه های مختلف است.
 محمود دهخدا، مدیرعامل شرکت دهرنگ چاپ تهران در دیدار با احمد علمشاهی، ضمن تقدیر از برگزاری نشست مشترک برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ و مدیرکل دفتر امور چاپ، مسابقات جشنواره صنعت چاپ را یکی از ارکان این جشنواره دانسته و از نحوه برگزاری این مراسم تشکر کرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار چاپ،محمود دهخدا، در بخشی از سخنانش به موضوع نحوه داوری آثار  مسابقات اشاره کرده و گفت: خوشبختانه در داوری های جشنواره سلیقه ای عمل نمی شود و تا حد ممکن سعی بر آن است که واقعیت ها و توانایی های واحدهای صنفی در هر یک از بخش ها مدنظر قرار گیرد.
برگزیده دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ در ادامه به تبیین شرایط ایجاد رقابت سالم پرداخته و اظهار کرد: در میان هیات داوران مسابقات اشخاصی هستند که به لحاظ حرفه ای با شرکت دهرنگ چاپ تهران در رقابت هستند. لیکن هرگز مشاهده نکردم که از بابت این رقابت حقی از بنده و مجموعه دهرنگ ضایع شود. دهخدا در بخش دیگری از سخنانش به مجموعه مطالبات و خواسته های برخی از اعضای صنعت چاپ ـ به ویژه برگزیدگان جشنواره ـ از مجموعه دولت توجه کرده و افزود: برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ کشور را می توان در زمره پیشروترین گروه های این صنعت در کشور دانست. بنده معتقدم این گروه از فعالان صنعت چاپ در بسیاری از بخشهای مرتبط نیازی به حمایت های مادی دولتمردان و مشخصاً دفتر امور چاپ ندارند. بلکه ما بیشتر نیازمند حمایتهای معنوی و توجه ویژه دولت به بخش های آموزشی و آکادمیک هستیم. برگزیده بخش عملیات تکمیلی جشنواره صنعت چاپ ادامه داد: به نظر بنده و بسیاری از همکارانم توجه ویژه به موضوع آموزشهای و ایجاد زیرساختهای آکادمیک یکی از راهکارهای توسعه و پیشرفت صنعت چاپ کشور در عرصه های مختلف است.
مدیرعامل دهرنگ چاپ تهران تصریح کرد: چندی پیش خبر مثبتی از بنگاه های معاملات ملکی شنیده شد. مقرر شده تا این بنگاه ها رشته های مقتضی دانشگاهی داشته باشند و هر یک از واحدهای صنفی حداقل از یک نفر کارشناس حوزه های مرتبط استفاده نماید. این خبر بسیار خوشحال‌کننده و البته در عین حال تأسف‌آور است. خوشحال‌کننده از بابت دوستان فعال در این بخش و تأسف‌آور به دلیل عدم استفاده و بهره‌مندی صنعتگران حوزه صنعت چاپ از این نوع زیرساختهای دانشگاهی. یکی از درخواستهای اصلی بنده و همکارانم از بدنه دولت، بهره‌مند ساختن فعالان این صنعت از نعمت زیرساختهای دانشگاهی است. وی در ادامه ایجاد رشته های تخصصی دانشگاهی را رکنی اساسی از فرآیند توسعه و پیشرفت صنعت چاپ کشور دانسته و تصریح کرد: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت میان رشته‌ای نیاز مبرمی به دانش روزآمد کشورهای پیشرفته دارد. در حقیقت نمی‌توان بدون ایجاد زیرساخت‌ها زمینه‌های علمی و آموزشی مورد نیاز توقع برون رفت از شرایط فعلی و بهینه سازی وضعیت صنعت چاپ کشور را داشت.
دهخدا در پایان بار دیگر نگرانی خود را از روند اقتصادی و به تبع آن اجتماعی و فرهنگی کشور ابراز کرده و گفت: آمارهای علمی، مشاهدات عینی و تحقیقات میدانی ثابت می‌کنند به لحاظ اجتماعی و فرهنگی در شرایط مناسبی قرار نداریم و یکی از راهکارهای خروج از این شرایط ایجاد زمینه‌های کاری و فعالیت مناسب و درخور اقشار و گروه‌های مختلف است. ایجاد زمینه‌های مذکور نیز تنها با برداشتن گام‌های مؤثر در عرصه صنعت و اقتصاد امکان‌پذیر خواهد بود و یکی از این گام‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها دانشگاهی در عرصه‌های صنعتی است.
منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۶ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ شانزدهم مردادکلیدها : محمود دهخدا دفتر امور چاپ جشنواره صنعت چاپ مسابقات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: