رییس اتحادیه صحافان تهران:
گرانی مواد اولیه باعث کاهش شمارگان کتاب شده است


بزرگترین مشکل ما گرانی است که باعث کاهش شمارگان کتاب و کاهش کسب و کار صنعت چاپ شده است.

جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به کاهش شمارگان کتاب در سال جاری گفت: مشکل گرانی مواد اولیه باعث شده که شمارگان کتاب‌ها با کاهش محسوسی روبه‌رو باشد.-

 غفاری‌رهبر در گفت‌وگو با  ایبنا، اظهار کرد: نوسانات قیمت ارز و تغییر و تحولات احتمالی باعث رکود نسبی کسب و کار صنوف شده است. اگر به بازار بعد از نوروز نگاه کنیم متوجه ضعیف شدن کسب و کار خواهیم شد که دلیل عمده آن گرانی و عدم ثبات قیمت‌هاست.

رییس اتحادیه صحافان تهران افزود: بزرگترین مشکل ما گرانی است که باعث کاهش شمارگان کتاب و کاهش کسب و کار صنعت چاپ شده است.

به گفته وی، کاهش شمارگان کتاب، گرانی مواد اولیه و دستگاه‌های چاپ و صحافی، مساله بیمه، مالیات و تسهیلات بانکی مهم‌ترین مشکلات حال حاضر صحافان است که نیاز به طراحی، برنامه‌ریزی و راهکاری مناسب دارد تا صحافان بتوانند با قدرت بیشتر کار خود را ادامه دهند.

غفاری‌رهبر با بیان این‌که گرانی‌ها قدرت خرید صنوف را پایین آورده است، عنوان کرد: گرانی ها و افزایش چندبرابری قیمت ارز در یک‌سال گذشته، قدرت خرید را تا یک سوم برای صنوف کاهش داده است.

وی در ادامه گفت: ما با گرانی مشکلی نداریم بلکه با عدم ثبات قیمت‌ها مشکل داریم، بازار کسب و کار برای آغاز پویایی خود نیاز به یک ثبات کامل دارد چراکه بخش قابل توجهی از مواد مصرفی ما وارداتی است و در صورت عدم تثبیت قیمت‌ها، هر روز با کاهش و افزایش قیمت‌ها روبه‌رو خواهیم شد.

رییس اتحادیه صحافان تهران در پایان سخنانش یادآور شد: اتحادیه صحافان سال 1340 تاسیس شده و اكنون در 12 رشته شامل پاكت‌سازی، آلبوم‌سازی، سری‌سازی، كارتن‌ساز مقوایی، كلاسورساز، تك‌جلدساز، سلفون‌كش، دفترساز، یادداشت‌ساز،‌ جعبه‌ساز مقوایی، سازنده جعبه پلاستیك و سری‌ساز كتاب (سررسید) 700 عضو دارد.
منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: