مغانی:
تامین مواد اولیه را به دست تعاونی های چاپخانه‌داران بدهید


در تهران، خراسان، اصفهان و سایر استان‌ها تعاونی چاپخانه‌داران وجود دارد و این تعاونی‌ها می‌توانند کار واردات مواد اولیه چاپخانه‌داران و ناشران را انجام دهند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با اشاره به بی‌‌ثباتی قیمت مواد اولیه در بازار گفت: برای حل مشکل بی‌ثباتی قیمت‌ها باید واردات کاغذ و سایر مواد اولیه را به تعاونی‌ چاپخانه‌داران واگذار کنیم.

علی مُغانی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در تهران، خراسان، اصفهان و سایر استان‌ها تعاونی چاپخانه‌داران وجود دارد و این تعاونی‌ها می‌توانند کار واردات مواد اولیه چاپخانه‌داران و ناشران را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: اگر دولت این تعاونی‌ها را تقویت و حمایت کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چرا که ما بهتر از تجار می‌دانیم که به چه کالاهایی و با چه قیمتی نیاز داریم. تعاونی‌ها نیاز به حمایت و تخصیص ارز مرجع ندارد، کافی است که دولت چند مرتبه تعاونی‌ها را حمایت ریالی کند.

این پیشکسوت صنعت چاپ با اعلام رضایت از شرایط موجود برای چاپخانه‌داران خراسان رضوی بیان کرد: شرایط چاپخانه‌داران مشهدی کمی مناسب‌تر از سایر استان‌هاست اما چاپخانه‌داران مشهدی نیز مانند سایر چاپخانه‌داران شهرستانی فشار بسیاری را تحمل می‌کنند، گرانی و عدم ثبات قیمت‌ها بزرگترین سد راه چاپخانه‌داران خراسان رضوی است.

به گفته رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی، مسافت راه یکی دیگر از مشکلات مهم چاپخانه‌داران شهرستانی است چرا که در تهران چاپخانه‌داران با توجه به نزدیکی به بازار فروش، به مقدار لازم کاغذ و مرکب سفارش می‌دهند اما در شهرستان‌ها به دلیل مسافت زیاد و هزینه‌ بالای جابه‌جایی، چاپخانه‌داران مجبورند که مقدار زیادی کاغذ و مرکب سفارش دهند.

وی با بیان عدم منطقی بودن قیمت مواد اولیه عنوان کرد: بعد از انتخابات قیمت ارز کاهش یافت اما با توجه به کاهش قیمت ارز ما شاهد پایین آمدن قیمت مواد اولیه نبودیم، این در صورتی است که با افزایش مقدار ناچیز قیمت ارز، مواد اولیه با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

مغانی با اشاره به عدم کاهش قیمت مواد اولیه یادآور شد: این موارد نشان از آن دارد که بازار تحت کنترل دولت نیست و برای کنترل بازار باید راهکاری طراحی و پیاده‌سازی شود.

رییس اتحادیه چاپخانه‌‌داران خراسان رضوی در پایان با گلایه از شرایط موجود گفت: با شرایط موجود ما امکان ثبت قرارداد را از دست داده‌ایم، چرا که اطمینان نداریم قیمت‌های امروز تا چند ماه دیگر هم پابرجا باشد.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: