معاون فرهنگی وزیر ارشاد در پی تحریم علمی ایران خبر داد:
تذکر به شرکت ویژه نشر، نماینده ناشر اروپایی تحریم کننده ایران


معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به تحریم نویسندگان ایرانی توسط ناشر انگلیسی «تیلور اند فرانسیس» گفت: شرکت ویژه نشر که نماینده کمپانی تیلور اند فرانسیس است تذکر دریافت کرده و ما پیگیر این خبر هستیم .

 

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به تحریم نویسندگان ایرانی توسط ناشر انگلیسی «تیلور اند فرانسیس» گفت: شرکت ویژه نشر که نماینده کمپانی تیلور اند فرانسیس است تذکر دریافت کرده و ما پیگیر این خبر هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس، معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به تحریم نویسندگان ایرانی توسط ناشر انگلیسی «تیلور اند فرانسیس» گفت: شرکت ویژه نشر که نماینده کمپانی تیلور اند فرانسیس است تذکر دریافت کرده و ما پیگیر این خبر هستیم .

در هفته جاری خبری با عنوان «ناشر انگلیسی چاپ مقالات نویسندگان ایرانی را ممنوع کرد» در این رسانه منتشر شد، که دال بر این بود که کمپانی انگلیسی «تیلور اند فرانسیس» که وظیفه اصلی‌اش انتشارات کتاب‌ها، مجلات و مقاله‌های علمی و دانشگاهی است، رسما اعلام کرده که از این پس به هیچ عنوان آثار نویسندگان و دانشمندان ایرانی را که تحت حمایت حکومت اسلامی ایران هستند، منتشر نخواهد کرد .

این موضوع را از علی اسماعیلی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جویا شدیم که این مقام مسئول در این‌باره اظهار داشت: کمپانی «تیلور اند فرانسیس گروپ» در نمایشگاه کتاب تحت عنوان شرکت ویژه نشر در بخش ارزی شرکت می‌کند .

وی ابراز داشت: بیش از 70 درصد فروش ارزی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را این شرکت تشکیل می‌دهد، از این رو در حال پیگیری هستیم تا تذکری داده شود چرا که کل منابع درآمد ارزی نمایشگاه کتاب به نوعی در اختیار این شرکت است .

احد رضایی مدیر عامل شرکت ویژه نشر در ادامه خبر فوق توضیح داد: پیگیر این خبر هستیم و ایمیلی هم ارسال کرده‌ و در انتظار پاسخ هستیم .

به گزارش «پرس تی‌وی»، در ماه آوریل نیز انتشاراتی مشهور «الزویر» در هلند اعلام کرد که از پذیرش آثار نویسندگان ایرانی که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند، معذور است .

 

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: