با توجه به پایان مهلت اتحادیه چاپخانه داران صورت گرفت
هشدار نسبت به برخورد قانونی با واحدهای چاپی فاقد پروانه صنفی


مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران با اشاره به مهلت باقی مانده واحدهای چاپی فاقد پروانه صنفی برای دریافت این آن، هشدار داد که در صورت عدم دریافت پروانه صنفی، اداره اماکن با این قبیل واحدها برخورد قانونی می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران با اشاره به مهلت باقی مانده واحدهای چاپی فاقد پروانه صنفی برای دریافت این آن، هشدار داد که در صورت عدم دریافت پروانه صنفی، اداره اماکن با این قبیل واحدها برخورد قانونی می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیک شدن به پایان مهلت واحدهای صنفی بدون پروانه برای دریافت پروانه صنفی (اول مرداد) گفت: آمار دقیقی از تعداد واحدهای فعال اما بدون پروانه نداریم چون سال‌ها قبل وزارت ارشاد به آنها مجوزهایی داده بود که البته این مجوزها مقطعی و زمان‌دار بود.

اعتماد مظاهری ادامه داد: الان هم طبق مقررات و قوانین نظام صنفی، می‌توانند چنین مجوزهایی با 6 ماه اعتبار بگیرند اما بعد از اتمام این مهلت، باید آن را تمدید کنند که بر اساس اطلاعات ما، خیلی از این واحدها برای تمدید پروانه صنفی خود اقدام نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران افزود: در یکی دو ماه اخیر اقداماتی با کمک مسئولان اداره اماکن انجام شده و تذکر و اخطارهای کتبی به برخی از این واحدهای فاقد پروانه داده شده است؛ برخی از آنها حتی به صورت خیلی روشن و آشکار فعالیت دارند که به آنها مهلت داده شده برای اخذ پروانه اقدام کنند.

اعتماد مظاهری اضافه کرد: امیدواریم اتحادیه چاپخانه‌داران بتواند شرایطی را فراهم کنند که این دسته از فعالان حوزه چاپ هم بتوانند پروانه فعالیت دریافت کنند و در غیر این صورت فعالیت آنها به کل بدنه چاپ آسیب می‌زند.

وی در توضیح بیشتر تاکید کرد: اصلاً منصفانه نیست کسانی مجوز فعالیت داشته باشند و همه مبالغ مربوط به بیمه و عوارض و مالیات مربوط به شغل خود را پرداخت کنند و در کنار آنها هم کسانی باشند که به هیچ یک از این قوانین پایبند نباشند. این وضعیت یک رقابت ناسالم و ناپایدار را به وجود می‌آورد.

مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران با بیان اینکه تعداد اعضای این تعاونی 446 نفر هستند، درباره اینکه اعضای فاقد پروانه صنفی چه نسبتی از کل اعضای را تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد آنها شاید بیش از 2 برابر اعضای ما باشد هر چند آمارها در این باره خیلی رسمیت ندارد.

اتحادیه چاپخانه‌داران تهران چند ماه پیش با صدور اطلاعیه‌ای از واحدهای صنفی فاقد پروانه خواسته بود تا مرداد ماه امسال نسبت به تشکیل یا تکمیل پرونده صنفی خود اقدام کنند و هشدار داده بود در غیر این صورت این واحدهای فاقد پروانه پلمب می‌شوند.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۲۹ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: