ییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران
ناشران و کتاب‌فروشان با پروانه از ارشاد هم مشمول قانون معافیت مالیاتی شدند


رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران گفت:پروانه فعالیت ناشران و کتاب‌فروشان شهرستانی به منزله مجوز وزارت ارشاد بوده و آنها نیز مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران گفت:پروانه فعالیت ناشران و کتاب‌فروشان شهرستانی به منزله مجوز وزارت ارشاد بوده و آنها نیز مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند. 

نادر قدیانی، رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، بیان داشت: پیرو پیگیری‌هایی که این اتحادیه با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان داشت، چهارشنبه 26 تیر ساعت 14 بعد از ظهر در سازمان امور مالیاتی جلسه‌ای با حضور اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، ریاست اتحادیه چاپخانه‌داران، سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد و عسگری معاون سازمان امور مالیاتی و وکیلی معاون وی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه دغدغه‌هایی که دوستان سازمان مالیاتی درباره معافیت مالیاتی کتا‌ب‌فروشان داشتند با خوشرویی و کمال افتخار پذیرفته شد.

* کتاب‌فروشان دارای مجوز ارشاد محلی هم به مشمولان قانون معافیت مالیاتی پیوستند

قدیانی ادامه داد: در سال 80 قانون‌گذار در مجلس شورای اسلامی اینگونه مصوب کرده بود؛ که کتاب‌فروشی‌ها هم همانند ناشران باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای پروانه کار باشند، این مهم نیز یکی دیگر از مشکلات اصلی ناشران به شمار می‌رفت که خوشبختانه با رایزنی‌هایی که بنده به صورت مکرر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم، این کار با نامه‌ای از وزیر ارشاد با نظر کاملاً موافق اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، به سرانجام رسید و در نهایت همه اتحادیه‌های کتاب‌‌فروشان و ناشران سرتاسر کشور که دارای پروانه فعالیت هستند، مشمول قانون معافیت مالیاتی شدند.

به گفته وی، ناشران و کتاب‌فروشانی که در شهرها و استان‌ها فعالیت می‌کنند اگر احتمالاً از داشتن اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان محروم هستند و مجوز و پروانه فعالیت‌شان توسط مدیر کل ارشاد محلی صادر شده است، این پروانه نیز به منزله مجوز وزارت ارشاد اعتبار داشته و این کتاب‌فروشان نیز می‌توانند از معافیت مالیاتی و مشاغل برخوردار شوند.

قدیانی افزود: بعد از 31 تیر سال جاری، پیگیری‌های مرحله بعدی معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان از سوی اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران صورت خواهد گرفت و تفاهم‌نامه‌ای هم در این راستا نهایی خواهد شد تا در همین سال کتاب‌فروشان کل کشور از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

* غفلت از تکمیل اظهارنامه مالیاتی، دال بر حذف مالیات تکلیفی ناشران نیست  

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران گفت: دومین موضوعی که مورد توجه این اتحادیه قرار داشته و دارد، ناشران هستند یعنی در گذشته ناشران در گروه «ج» قرار می‌گرفتند که 4 سال گذشته به بند «ب» منتقل شدند که بند «ب» مکلف را به نگهداری دفاتر رسمی اجبار می‌کرد و نداشتن دفاتر رسمی باعث حذف مالیاتی آن سال ناشران می‌شد.

وی اضافه کرد: با اصلاح ماده 15 و 16 در بهمن سال گذشته توسط هیأت وزیران، ناشران از اول سال 92 موظف به پرکردن و تکمیل اظهارنامه‌های خود با اعداد و ارقام دقیق بودند اما اگر ناشری به هر دلیلی به رعایت نکردن مالیات تکلیفی یا نداشتن دفاتر پرداخت، باید جریمه مربوطه را پرداخت کند اما رعایت نکردن و یا نداشتن اظهارنامه دال بر حذف مالیات تکلیفی آنها نمی‌شود.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۲۹ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: