شاپور عیدی‌وند خبر داد:
سوددهی شرکت کاغذ پارس پس از هفت سال


سالانه بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون دلار از کشور ارز خارج می‌شود و کاغذ وارد کشور می‌شود، اگر نیمی از این مبلغ یعنی 600 میلیون دلار به بنده اختصاص دهند ترجیح می‌دهم در خوزستان کشور را از کاغذ بی‌نیاز کنم، با این کار بزرگترین کمک به محیط زیست می‌شود، چرا که در خوزستان بالغ بر 2 میلیون 400 هزار تن باگاس تولید می‌شود، یعنی ما از بریدن درخت‌های شمال جلوگیری می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس هفت‌تپه از سوددهی این شرکت پس از هفت سال زیان‌دهی خبر داد.

شاپور عیدی‌وند درباره سود دهی شرکت کاغذ پارس هفت تپه پس از هفت سال، به فارس گفت: زمانی که این شرکت را تحویل گرفتم، میانگین ماهی یک و نیم میلیارد زیان می‌داد، اما توانستیم با اصلاح موارد مختلفی اعم از کاهش هزینه‌ها، اصلاح بهای تمام شده، افزایش قیمت محصولات و هماهنگی‌های لازم با سازمان حمایت، همچنین اصلاح ساختار نیروی انسانی، اصلاح ساختار مالی و استفاده تخصصی از نیروها و توانمندی‌های آنها، در طول شش ماه از اول آذر 91 تا 31 اردیبهشت 92 پس از سال‌ها به سود عملیاتی برسیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با این رویه نه تنها این شرکت زیان ماهانه یک و نیم میلیارد را نداد، بلکه از آن جلوگیری هم شده است؛ هرچند سودش ناچیز بود اما با آن ماشین‌آلات 40 ساله و قدیمی توانستیم شرکت را از زیان خارج کنیم.

مدیر عامل کارخانه کاغذ سازی پارس درباره روند کنونی تصریح کرد: ما در بهترین شرایط با این ماشین‌آلات به سر می‌بریم، اما صنعت تولید کاغذ در کشور نیاز به یک تدبیر جدید و یک برنامه جدید دارد.

 تولید 2 میلیون و 400 هزار تن در خوزستان

عیدی‌وند ضمن تاکید بر اینکه برای کارخانه‌های کاغذ و کاغذسازی در ایران برنامه‌هایی دارم، اضافه کرد: در این راستا سه برنامه ارائه کرده‌ام که کوتاه، میان و بلند مدت هستند؛ سالانه بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون دلار از کشور ارز خارج می‌شود و کاغذ وارد کشور می‌شود، اگر نیمی از این مبلغ یعنی 600 میلیون دلار به بنده اختصاص دهند ترجیح می‌دهم در خوزستان کشور را از کاغذ بی‌نیاز کنم، با این کار بزرگترین کمک به محیط زیست می‌شود، چرا که در خوزستان بالغ بر 2 میلیون 400 هزار تن باگاس تولید می‌شود، یعنی ما از بریدن درخت‌های شمال جلوگیری می‌کنیم.

این مقام آگاه ضمن برشمردن شرایط کنونی خاطر نشان کرد: با شرایط مذکور توانستیم شرکتی که بالغ بر 130 میلیارد زیان داشت را به سود برسانیم که این نویدی برای کل کشور و صنعت تولید کاغذ بود.

شرکت کاغذ پارس هفت تپه با 500 نفر نیرو در 20 کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است. سالانه 30 هزار تن کاغذ تحریر در کارخانه شرکت کاغذ پارس هفت تپه تولید می‌شود که با تامین نقدینگی تا 80 هزار تن نیز قابل افزایش است.

گروه صنایع کاغذ پارس در آذر سال 1346 به منظور تهیه، تولید، فروش و توزیع انواع کاغذ، محصولات ساخته شده از کاغذ، مقوا و هرگونه مواد و محصولات فرعی دیگر تاسیس شد.

18 مهر سال 91 «شاپور کوهزادی»‌ مدیر عامل کارخانه کاغذ سازی پارس برکنار شد و «شاپور عیدی‌وند» سکان مدیریت این کارخانه را برعهده گرفت.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۷ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: