پیرو نشست رییس جمهور با دست اندرکاران باید صورت گیرد
معافیت چاپخانه‌ها، لیتوگرافی‌ها و صحافان مرتبط با کتاب


پیرو تصویب معافیت مالیاتی کتابفروشان، قرار است چاپخانه‌ها، لیتوگرافی‌ها و صحافانی که در حوزه‌ی تولید کتاب فعالیت دارند، از مالیات معاف شوند.
پیرو تصویب معافیت مالیاتی کتابفروشان، قرار است چاپخانه‌ها، لیتوگرافی‌ها و صحافانی که در حوزه‌ی تولید کتاب فعالیت دارند، از مالیات معاف شوند.

 در دیدار ریاست محترم جمهوری با نمایندگان اتحادیه های ناشران، چاپخانه داران، صحاف و لیتوگرافی موضوع جلسه مورخ 5/2/92 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی ایشان و آقایان دکتر عسکری رئیس و وکیلی معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی، مشکلات مالیاتی و اعمال معافیت برای کتابفروشان و آن دسته از فعالیت های چاپ و صحافی و لیتوگرافی که مربوط به فرایند تولید کتاب می باشد مطرح و دستوراتی جهت اجرای معافیت ها از سوی ریاست جمهوری صادر شد و به منظور اجرای این دستورات مقرر شد که کارگروهی متشکل از نمایندگان سه طرف تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، آقایان علمشاهی و امیرزاده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پناهی قائم مقام رئیس سازمان امور مالیاتی از سوی آن سازمان و محمود آموزگار به نمایندگی از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تعین شدند و اولین جلسه کارگروه روز یکشنبه 9/4/92 در دفتر آقای وکیلی معاونت مالیات های مستقیم تشکیل شد و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

1. مقرر شد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای بند 22 ماده 2 قانون اهداف و وظائف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ماهیت فرهنگی فعالیت کتابفروشی را مورد تاکید قرار داده و مستندا به تبصره بند یک ماده 2 دستورالعمل موضوع ماده 12 آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 139 اختیار صدور مجوز در مورد فعالیت کتابفروشان را به اتحادیه های ناشران و کتابفروشان تفویض نماید.

2. با توجه به اینکه فهرست فعالیت مشمول معافیت مطابق ماده 12 آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 139 براساس دستورالعملی که توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین و اعلام خواهد شد نسبت به افزودن کتابفروشی ها به طور کامل و چاپخانه‌ها و لیتوگرافی‌ها و صحافان فقط برای قسمت فرایند تولید کتاب به فهرست مشمولین معافیت اقدام خواهد شد.

منتشر شده توسط ایلنا در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۵ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: