از سوی غفاری رهبر صورت گرفت
انتقاد از آشفته بازاری که ناواردان پدید آورده اند


بعضی صحافان جدید بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت‌های کاری دیگر هم‌صنفی‌های خود قیمت‌های پایین‌تری ارایه می‌کنند و با این کار بازار آَشفته می‌شود.
جلیل غفاری‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به رقابت ناسالمی که میان برخی واحدهای صنفی وجود دارد، گفت: بعضی صحافان جدید بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت‌های کاری دیگر هم‌صنفی‌های خود قیمت‌های پایین‌تری ارایه می‌کنند و با این کار بازار آَشفته می‌شود.

جلیل غفاری‌رهبر  به ایبنا گفت: با توجه به این‌که صحافان نرخ تعرفه مصوب اداره بازرگانی ندارند، برخی افرادی که تجربه کمتری نسبت به دیگر هم‌صنفی‌های خود دارند، نرخ‌هایی تعیین می‌کنند که با نرخ‌های معقول موجود در بازار تفاوت‌های بسیاری دارند. 

رییس اتحادیه صحافان تهران افزود: ادامه این روند موجب می‌شود که این گروه، عمده سفارش‌ها را به سمت خود جذب کنند و در این میان بسیاری از صحافان پیشکسوت بیکار مانده و نوعی رکود میان دست‌اندرکاران این حوزه ایجاد شود.

غفاری‌رهبر با بیان این‌که نبود نرخ مصوب نباید موجب سوءاستفاده برخی‌ افراد شود، یادآور شد: تا زمانی که افراد و اعضای یک صنف در محیط کاری به حقوق یکدیگر احترام نگذارند، نمی‌توان انتظار داشت که افراد سودجو و بدون مجوز بخواهند به حقوق ما احترام بگذارند.

وی در بخش دیگر سخنانش به ورود برخی چاپخانه‌داران و صحافان دولتی به این حوزه اشاره کرد و گفت: برخی موسسه‌های دولتی با ورود در حوزه صحافی، سفارش‌های کاری صحافان قدیمی و فعال این حوزه را از آن خود کرده‌اند.

به گفته رییس اتحادیه صحافان تهران، این روند موجب شده است که نوعی سرخوردگی و دلزدگی در میان صنف ایجاد شود و معتقدم این گروه نباید به خود اجازه ورود به فعالیت در بخش خصوصی را بدهند.

غفاری‌رهبر با بیان این‌که رقابت دو بخش دولتی و خصوصی هیچ وقت منصفانه نبوده است، عنوان کرد: بخش دولتی بسیاری از هزینه‌های خود را با تعرفه‌های دولتی تامین می‌کند و این در حالی است که بخش خصوصی مجبور است تمام هزینه‌های جاری خود را به صورت یک واحد تجاری خصوصی پرداخت کند.

وی همچنین از ورود بعضی ناشران به این حوزه گلایه کرد و گفت: تعدادی از ناشران نیز بدون جواز کسب به مرز صحافان وارد شده و با عبور از خط قرمزهای موجود، دستگاه صحافی کتاب را برای کاهش هزینه‌ها به مجموعه‌شان افزوده‌اند.

وی با بیان این‌که این شیوه در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست، ادامه داد: ناشران باید به فعالیت در حوزه تولید فکر و اندیشه اهتمام بورزند و کارهای فنی را به دست متخصصان و فعالان این حوزه بسپارند، زیرا تداخل فعالیت این دو بخش به مرور همه مرزها و فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اتحادیه صحافان سال 1340 تاسیس شده و اكنون در 12 رشته شامل پاكت‌سازی، آلبوم‌سازی، سری‌سازی، كارتن‌ساز مقوایی، كلاسورساز، تك‌جلدساز، سلفون‌كش، دفترساز، یادداشت‌ساز،‌ جعبه‌ساز مقوایی، سازنده جعبه پلاستیك و سری‌ساز كتاب (سررسید) 700 عضو دارد.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۸ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: