پس از سال ها بلاتکلیفی و توسط انجمن مربوطه
ششمین دوسالانه تصویرگری مهرماه برگزار می‌شود


ششمین دوسالانه تصویرگری مهرماه برگزار خواهد شد و تصویرگران تا 14 شهریور ماه می‌توانند از طریق سایت دوسالانه به نشانی: www.2salane.ir ثبت نام كرده و آثار خود را ارسال كنند.
 شرکت کنندگان درنشست خبری ششمین دوسالانه تصویرگری ایران از تعیین تکلیف مدیریت این دوسالانه معتبر جهانی خبر دادند و اعلام کردند : به دلیل مشخص نبودن متصدی این دوسالانه و تردید میان تصدی معاونت امورهنری یا معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، این دوسالانه سال‌ها بلاتكلیف بود اما درنهایت معاونت هنری و مركز هنرهای تجسمی با نگاهی حرفه‌ای این دوسالانه را به انجمن سپردند.

به گزارش ایلنا در این نشست که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد ، فراخوان دوسالانه هم منتشر شد.

 اصغر امیرنیا،مدیركل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در این نشست گفت: تصویرگری در كشورما با دین پیوند دارد و این پیوند در آثار مختلفی دیده می‌شود.

امیرنیا در ادامه گفت: دغدغه ما پیشرفت، توسعه و ترویج هنر است و سعی داریم با برنامه‌ریزی جدول ثابت برنامه‌ها و دوسالانه‌ها را داشته باشیم. هنر تصویرگری جایگاه مهمی دارد و امسال قرار است پس از یك وقفه طولانی شاهد دوسالانه تصویرگری باشیم. همچنین در ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر كه امسال برگزار خواهد شد، رشته تصویرگری به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

كیانوش غریب پور،دبیر ششمین دوسالانه تصویرگری هم در این نشست گفت: شرایط اجتماعی و فضای حرفه‌ای در زمان برگزاری پنجمین دوسالانه بسیار متفاوت بود كه جایگاه دوسالانه را به فعالیت حرفه‌ای در دنیای تصویرگران ایرانی برگردانیم تا ركودی كه وجود دارد شكسته شود.

غریب پور افزود: دوسالانه تصویرگری به دلیل اینكه معاونت امورهنری یا معاونت فرهنگی متولی برگزاری باشد، سال‌ها بلاتكلیف بود اما درنهایت معاونت هنری و مركز هنرهای تجسمی با نگاهی حرفه‌ای این دوسالانه را به انجمن سپردند.

دبیرششمین دوره دوسالانه تصویرگری ادامه داد: دوسالانه امسال در سه بخش تصویرگری كتاب‌های منتشر شده 10 سال اخیر در دو گروه سنی خردسال – كودك و نوجوان، بخش موضوعی جهان نورها و سایه‌ها در سه گروه سنی خردسال – كودك و نوجوان و جوان و بخش استعداد جوان برای تصویرگرانی كه به ادبیات داستانی علاقه دارند اما كتاب منتشر نكرده‌اند برگزار می‌شود. بخش غیررقابتی دوسالانه نیز با عنوان دنیای جدید تصویرگری برگزار می‌شود.

دبیر دوسالانه گفت: ششمین دوسالانه تصویرگری مهرماه برگزار خواهد شد و تصویرگران تا 14 شهریور ماه می‌توانند از طریق سایت دوسالانه به نشانی: www.2salane.ir ثبت نام كرده و آثار خود را ارسال كنند.

علی هاشمی شهركی،دبیر علمی ششمین دوسالانه تصویرگری نیز در این نشست گفت: در دوسالانه پنجم، تصویرگری فقط در حوزه تصویرگری كتاب قلمداد می‌شد. اما امروز تصویرگری فقط كتاب نیست و رشته‌های دیگری نیز به آن اضافه شده است كه این بخش را در قالب بخش جدید و غیررقابتی با حضور تصویرگران خارجی بررسی می‌كنیم.

منتشر شده توسط ایلنا در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۴ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: