غفاری رهبر اظهار کرد :
فعالیت های اقتصادی تعاونی های صنفی حمایت شود


بسترسازی برای فعالیت پررنگ و اقتصادی تعاونی‌های صنفی می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات بخش چاپ کشور بکاهد و موجب رونق کسب و کار فعالان این حوزه شود.

 

جلیل غفاری‌‌رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران درباره مطالبات این تشکل صنفی از دولت جدید گفت: با توجه به مشکلات تامین مواد اولیه برای صحافان، تعاونی‌های صنفی در حوزه واردات انواع چسب صحافی و کاغذ فعال شوند.

به گزارش  ایبنا ،جلیل غفاری‌رهبر اظهار کرد: بسترسازی برای فعالیت پررنگ و اقتصادی تعاونی‌های صنفی می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات بخش چاپ کشور بکاهد و موجب رونق کسب و کار فعالان این حوزه شود.

وی افزود: مشکل اصلی تعاونی‌ها نبود نقدینگی است، این واحدهای صنفی اگر پول داشته باشند که جنس را خودشان وارد کشور کنند، دست بسیاری از تاجران و دلالانی که جنس‌های وارداتی را گران می‌فروشند، بسته خواهد شد.

غفاری‌رهبر با بیان این‌که اعضای این تعاونی‌ها نیز اغلب با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند، عنوان کرد: اعطای تسهیلات به این اعضا در قالب وام‌های کم‌بهره و طولانی مدت می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات موجود در این حوزه بکاهد و توان اقتصادی آنان را برای واردات کالاهای مورد نیاز صنف تقویت کند.

وی اظهار کرد: این ظرفیت در میان اعضای صنف وجود دارد که مواد اولیه‌ای مانند چسب، کاغذ و مقوا را در تعامل و ارتباط مستقیم با شرکت‌های خارجی خریداری و در میان اعضای خود توزیع کند.

رییس اتحادیه صحافان تهران با بیان این‌که بخش عمده مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد کلی است، عنوان کرد: معتقدم رییس جمهوری جدید باید وضعیت اقتصادی کشور را جراحی کند و با تقویت بخش نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و دستگاه‌های دولتی، اجازه سوءاستفاده‌های احتمالی را ندهد.

غفاری‌رهبر توضیح داد: اگر نظارت به صورت جامع و کامل انجام شود، می‌توان جلوی بسیاری از فسادهای موجود را گرفت، زمانی که بین نرخ ارز مرجع و ارز موجود در بازار تفاوت وجود دارد، برخی افراد که دسترسی به ارز مرجع دارند با راه‌اندازی بازار سیاه، در بدنه بازار فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که موجب بر هم ریختن نظم می‌شود و در این میان کنترل بر بازار می‌تواند حجم این مشکلات را کاهش دهد.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۸ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و هشتم خردادکلیدها : جلیل غفاری رهبر اتحادیه صحافان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: