اعتماد مظاهری اظهار کرد :
اجرایی شدن سند راهبردی نیازمند کارگروه برنامه ریزی است


برنامه‌ها، اهداف و چشم‌انداز پیش‌بینی شده در سند راهبردی صنعت چاپ برای اجرایی شدن نیازمند کارگروه برنامه‌ریزی و راهبردی است.

 

احمدرضا اعتمادمظاهری، مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران معتقد است، لازمه اجرایی شدن سند راهبری صنعت چاپ، استفاده از کارشناسان خبره و زبده برای این صنعت است زیرا می‌تواند صنعت چاپ را به مسیر درست هدایت کند و به پیشرفت برساند.

به گزارش ایبنا ، احمدرضا اعتمادمظاهری اظهار کرد: اختصاص بودجه کلان به بخش صنعت و به ‌کارگیری مدیریتی قوی پیشرفت را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ها، اهداف و چشم‌انداز پیش‌بینی شده در سند راهبردی صنعت چاپ برای اجرایی شدن نیازمند کارگروه برنامه‌ریزی و راهبردی است.

مظاهری با بیان این‌که مسوولان باید از ظرفیت و بدنه کارشناسان موجود در این صنعت استفاده کنند، گفت: برای موفقیت باید کارهای خود را مرحله به مرحله پیش ببریم و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب مالی و اجرایی زمینه رشد صنعت چاپ در کشور را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: توجه به موضوع آموزش در بدنه صنعت چاپ، تعلیم کارگران فعال در چاپخانه‌ها و هدایت آنان به سمت آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی همچنین استفاده همزمان از ظرفیت‌های تجربه و علم در میان فعالان می‌تواند تا حد زیادی به پیشرفت صنعت چاپ کشور کمک کند.

به گفته مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران، تحقیق و پژوهش برای شناسایی مسایل و مشکلات زیرساختی و زیربنایی صنعت چاپ یکی دیگر از ضرورت‌های این صنعت به شمار می‌آید که در سند نیز وجود دارد.

مظاهری با بیان این‌که فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیازمند خرج هزینه است، یادآور شد:‌ برنامه‌هایی مانند تحقیق میدانی، پروژه‌هایی زمان‌بر و هزینه‌بر است و بودجه‌های کنونی دفتر امور چاپ برای بهبود وضعیت این موضوع کافی نیست.

وی عنوان کرد: برای این کار باید هزینه و بودجه‌ای مجزا پیش‌بینی و به بدنه تزریق کنیم تا بتوانیم به برنامه‌ها و هدف‌های کلان خود دست یابیم.

سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نمای نقشه راه مدیریت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۶ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و ششم خردادکلیدها : احمد رضا اعتماد مظاهری تعاونی چاپخانه داران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: