گفتگو با محمد بیطرفان کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ، شمیرانات و شهر ری
جهت استیفای حقوق صنعت چاپ آمده ام


تجربه و گذشت زمان نشان داده است که متولیان امر و دست اندر کاران اتحادیه ها و تشکل ها ، به تنهایی و بدون داشتن نمایندگی در مراکز تصمیم ساز ، تصمیم گیر و تاثیر گزار همانند شورای اسلامی شهر تهران و یا مجلس شورای اسلامی قادر به مرتفع نمودن موانع و مطالبات خود نیستند .


محمد بیطرفان کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در گفتگویی برنامه ها و مواضع خود را درباره كاندیداتوری چهارمین دوره انتخابات شهرداری شهر تهران ، شمیرانات و شهرری مطرح نموده است . در زیر مصاحبه ایشان را با نشریه چاپ و نشر می خوانید كه در جهت حمایت از ایشان در سایت اخبار چاپ بازنشر می شود .



-انگیزه شما از اینکه خود را کاندیدای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ، شمیرانات و شهر ری نموده اید چیست ؟

در ابتدا بر خود لازم می دانم که خدمت دست اندر کاران ،پیشکسوتان ،تاثیرگزاران ،اساتید ، فعالین ، کارگران صنعت استراتژیک چاپ و تک تک اعضای خانواده بزرگ این صنعت عرض سلام و ارادت داشته باشم و از کسانی که امروز در جمع ما نیستند یاد کنم . همینطور از مسئولین محترم چاپ و نشر که این فرصت را در اختیار این بنده گذاشتند تشکر و قدردانی نمایم .همان طوری که همگان واقفند امروزه صنعت استراتژک چاپ با معضلات ، مشکلات ، مظلومیت ها و مغفولیت های دست به گریبان است که برای اهالی این صنعت آزار دهنده بوده و روند کسب و کار آنان را با چالش های فراوان روبه رو نموده است .

از سوی دیگر تجربه و گذشت زمان نشان داده است که متولیان امر و دست اندر کاران اتحادیه ها و تشکل ها ، به تنهایی و بدون داشتن نمایندگی در مراکز تصمیم  ساز ، تصمیم گیر و تاثیر گزار همانند شورای اسلامی شهر تهران و یا مجلس شورای اسلامی قادر به مرتفع نمودن این موانع و مطالبات نیستند .

بنابر این واقعیات فوق الذکر مرا بر آن داشت تا با توکل به خداوند متعال و حمایت های بی دریغ خانواده بزرگ صنعت چاپ ، نسبت به ثبت نام و کاندیداتوری در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ، شمیرانات و شهر ری اقدام کنم . البته انگیزه اصلی من از این حرکت ، برداشتن گام های علمی و اصولی در جهت معرفی هرچه بیشتر و بهتر صنعت استراتژیک صنعت چاپ ، ارتقاء جایگاه و منزلت آن و اعتلای روز افزون آن در بین مسئولین ، دولتمردان ، برنامه ریزان ، تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان است تا در صورت موفقیت و کسب آرای لازم ، بتوانم به عنوان خادمی تاثیر گزار و مصمم ف مشکلات، مطالبات و نیاز های بحق این صنعت و حتی سایر صنوف را در شورای شهر پیگیری و مرتفع نمایم و برخی از این مطالبات که در حیطه اختیارات قانونی شهر نیست را نیز در سطحی بالاتر همانند مجلس و دولت مطرح کرده و پیگیر آنها باشم .

-شما چقدر به موفقیت و پیروزی در این انتخابات خوش بین هستید ؟

خاستگاه همیشگی من در امور زندگی شخصی و اجتمتعی ام این بیت شعر معروف بوده که «خدایا چنان کن سرانجام کار – تو خشنود باشی و ما رستگار »

ما اگر بخاهیم این موضوع را از دید پتانسیل ها و امکانات بسنجیم ، بنده معتقدم سبد آرای بالقوه خانواده بزرگ صنعت چاپ و نشر تبلیغاتع و بسته بنده در بر گیرنده تشکل ها ، پیشکسوتان ، طراحان و گرافیست ها ، کاغذ فروشان ، لیتوگرافان ، چاپخانه داران ،صحافان ، وارد کنندگان و توزیع کنده ماشین آلات و مواد اولیه ، صنایع تکمیلی و بسته بندی ، ناشرا و کتاب فروشان ، دیجیتالی ها ، چاپخانه های مجهز به دستگاه های لارج فرمت ، کلیشه و مهر سازان ، قالب سازان ، جعبه و کارتن سازان ، دفتر سازان و آلبوم سازان ، اساتید ، دانشجویان ، کارمندان و کارگران فعال در این صنعت و همچنین خانواده گرامی شان می باشد که اگر به صورت فعال مشارکت نمایند نماینده صنعت چاپ از آرای چند صد هزار نفری برخوردا می شود .

البته همانطور که مستحضرید بنده تا این لحظه که در خدمت شما هستم در لیست بزرگ ائتلاف اصناف و تشکل های صنفی تهران که مورد حمایت تمام اتحادیه ها و تشکل های صنفی نیز می باشد قرار دارم که این اتحادیه ها و تشکل های صنفی بیش از 400 هزار واحد صنفی را تحت پوشش خود دارند و از پتانسیل آرای چند میلیونی برخوردارند .

حالا شما خود تحلیل نمایید که اگر این سبد رای اصناف پشت سر این ائتلاف و کاندیدای آن قرار گیرد چه اتفاقی خواهد افتاد .آیا غیر از این است که لیست ائتلاف اصناف و تشکل ها ، لیست اول این دوره از انتخابات خواهد شد ؟

البته این پتانسیل قطعا بالقوه است و نیازمند تغیر وضعیت از بالقوه به بالفعل است که این مهم ، همت و تلاش و مشارکت همه را می خواهد .

-آیا آماری از میزان آرای انتخاب شدگان دوره های قبل در اختیار دارید ؟

در دوره های قبل تداد اعضای شورای شهر تهران 15 نفر اصلی و 7 نفر علل البدل بوده که بر این اساس میزان آرای آخرین فرد اصلی در دوره اول 192211 رای و آخرین فرد علی البدل 152106 رای ، در دوره دوره دوم میزان رای آخرین نفر فرد اصلی 85839 رای و آخرین فرد علی البدل 36078 رای و در دوره سوم میزان آرای آخرین فرد اصلی 197284 رای و آخرین فرد علی البدل 154877 رای بوده است .

اما خوشبختانه در این دوره از انتخابات کرسی های شورای شهر تهران  نسبت به دوره های قبل بیش از 2 برابر یعنی 31 نفر اصلی و 12 نفر علی البدل افزایش یافته است و شاید بتوان گفت ورود کاندیداهای اصناف در این دوره از انتخابات خیلی محتمل است و دور از دسترس نیست .

-چگونه می توان پتانسیل بالقوه اصناف را به حرکت در آورد و آن را به فعلیت رساند ؟

در این خصوص مسئولیت دست اندر کاران اتحادیه ها و تشکل ها ، پیشکسوتان ، مدیران واحد های صنفی و همین طور کارگران مسئولیت بسیار سنگینی است و قطعا اطلاع رسانی ، آگاهی رسانی و حمایت های علمی آنان از این فرصت کم نظیر به دست آمده ، در تحقق حماسه بسیار تاثیر گزار و سرنوشت ساز خواهد بود .

میزان موفقیت نماینده و کاندیدای خانواده بزرگ صنعت چاپ در گرو میزان حضور ، رای و انتخابات دارد در صورت حضور حداکثری و مشارکت همه جانبه همکاران ، موفقیت صنعت چاپ و نماینده آن دور از دسترس نیست .

همچنین معتقدم آنان که حقیقتا دل در گرو صنعت چاپ دارند ، آنان که نسبت به اعتلای صنعت چاپ احساس مسئولیت دارند ، آنان که در شناسایی و استفاده از فرصت ها هوشمندانه عمل می نمایند و آنان که نسبت به سرانجام این موفقیت واقف اند ، نه تنها خودشان بلکه سایرین و زیر مجموعه شان را نیز به حضور در انخابات و حمایت از کاندیدای صنف تشویق و ترغیب خواهند نمود .

برنامه ها و اهداف شما در صورت موفقیت در انتخابات شورای شهر تهران چیست ؟

1-اولین هدفم معرفی هرچه بیشتر و بعتر ماهیت ، موقعیت ، توانمندی ها ، ظرفیت ها و قابلیت های صنعا استراتژیک چاپ در میان سطوح مختلف مدیران شهری ، مجلسیان ، دولتمردان ، برنامه ریزان ، تصمیم سازان و تصمیم گیران کشوری و البته استفاده از نقطه نظر ات دست اندر کاران ، پیشکسوتان ، اساتید ، کارشناسان و متخصصان در این خصوص است .

2-برسی چالش های گذشته ، حال و آینده صنعت چاپ و همین طور برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت ها و اختیاراتی که در شورای شهر و یا سایر مجموعه ها و بخش ها برای مرتفع نمودن این چالش ها وجود دارد و یا می توان «ها را ایجاد نمود .

3-پیگیری موضاعاتی همانند کاربری ها ، عوارض ، ساماندهی ، جانمایی و ایجاد شهرک  چاپ و تلاش برای اختصاص معافیت و تخفیفات ویژه قانونی در این گونه موارد و همین طور تاسیس فرهنگ سرای چاپ و یا سرای اهالی چاپ .

4-رایزنی ، تلاش و پیگیری برای اخذ معافیت و یا حداقل کاهش مالیات ، عوارض و تعرفه گمرکی و همین طور بهبود فضای کسب و کار در سطوح بالاتر مدیریتی .

5-تالش و پیگیری برای ایجاد کمسیون اصناف در شورای شهر و استفاده از نظرات کارشناسی شده مسئولین و نخبگان صنوف مختلف .

6-تلاش و پیگیری برای تدوین طرح و مصوبه ای در خصوص الزام شهردار تهران و همین طور شهر داران مناطق برای انتخاب و انتصاب مشاوران صنفی و تاکید بر استفاده از دست اندر کاران و کارشناسان بدنه اصناف .

7-تلاش و پیگیری برای در اولویت قرا گرفتن نهضت پارکینگ سازی و کاهش معضلات روحی ، روانی و اجتماعی شهروندان ناشی از قحطی پارکینگ در مناطق مختلف شهری .

8-توجه ویژه به موضوع مبلمان شهری و زیبایی سازی شهر بر اساس اصول شناخته شده علمی و جهانی .

9-تلاش و پیگیری جهت تدوین طرح مطالعاتی در خصوص همسان سازی و ارتفاع و نمای ساختمان های همجوار خیابان های اصلی شهر با استفاده از الگوی معماری  ایرانی – اسلامی .

10-توجه ویژه به موضاعاتی مانند نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده ، کاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب شهر از نظر امکانات شهری و فضای سبز ، آلودگی هوا و موضوعاتی مهم دیگری از این دست .

-لطفا توضیحاتی در خصوص ائتلاف بزرگ اصناف و تشکل های صنفی تهران ارائه نمایید و این که چه مجموعه های قرار است از این ائتلاف و لیست مشترک حمایت کنند ؟

قبل از هر توضیحی لازم است از زحمات ، پشتکار و حمایت های جناب آقای فاضلی ، رییس مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران و همچنین جناب آقای نوده فراهانی ، رییس شورای اصناف کشور و رییس مجمع امور صنفی صنوف صنوف توزیعی تهران که در شکل گیری این ائتلاف و حضور کاندیداها در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در کنار هم و به صورت منسجم تشکر و قدر دانی نمایم و برای آنان آرزوی توفیقات روز افزون در خدمت به نظام و کشور ، اصناف و ملت شریف ایران داشته باشم .

همان طور که مستحضرید این ائتلاف در حدود یک ماه مانده به انتخابات طی مراسمی در حضور اکثر هیات مدیره های اتحادیه های صنفی تولیدی و توزیعی در حضور آقایان نوده فراهانی و فاضلی اعلام موجودیت نمود .

-در پایان چنان چه نقطه نظراتی دارید

 در پایان باید از تمام هیات مدیره های اتحادیه ها ، تشکل های صنفی خانواده بزرگ صنعت چاپ و همچنین از تک تک عزیزانی که بنده را در این راه حمایت و یا تشویق نموده اند و زحمات زیادی در این خصوص کشیده اند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم .

مجددا همان طوری که بارها بیان نموده ام مشارکت در انتخابات و رای دادن به نماینده خودتان در اصل رای به اعتلای صنعت چاپ است و باعث ، همدلی انسجام و هم افزایی در بین خانواده صنعت چاپ خواهد شد .به اعتقاد بسیاری از پیشکسوتان ، نخبگان و تاثیر گزاران ، این فرصت و این حرکت نقطه عطفی در تاریخ معاصر و صنعت استراتژیک چاپ کشور است و قطعا موفقیت در این راه منجر به برنامه ریزی جدی تر برای تربیت و سرمایه گزاری برای افرادی توانمند جهت حضور و اعلام کانداتوری در انتخابات های بعدی ، علی الخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد .

در پایان امید دارم که با مشارکت فعال و سرنوشت ساز شما همکاران و دوستان گرامی ، برگ زرین دیگری بر دفتر صنعت چاپ نقش ببند .

 

 

 

منتشر شده توسط نشريه چاپ و نشر در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۰ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: