با اشاره به تصویب سند راهبردی مطرح شد
رضایی: سند راهبردی باید در عمل محقق شود


رضایی با بیان این‌که مفاد و بندهای سند راهبردی صنعت چاپ باید اجرایی شوند، گفت: تا زمانی که بندهای سند راهبردی تحقق پیدا نکند و در بدنه صنعت چاپ اجرا نشود به عنوان یک سند آرمانی به‌‌شمار می‌آید.

 

رضا رضایی، عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با بیان این‌که مفاد سند راهبردی صنعت چاپ نباید در مرحله شعار و تعارفات جاری باقی بماند، عنوان کرد: مباحث این سند باید عملیاتی شوند و مسوولان بپذیرند که جایگاه صنعت چاپ در کشور دقیقا کجاست و چه نقشی در صنایع دیگر و فرهنگ ما دارد.

 به گزارش  ایبنا ، رضایی اظهار کرد: با توجه به گردش مالی 800 میلیارد دلاری این صنعت در اروپا می‌توانیم جایگاهی بهتر و مناسب‌تر برای چاپ در کشورمان برنامه‌ریزی کنیم.

 وی افزود: صنعت چاپ نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور دارد و می‌تواند علاوه بر گسترش صادرات غیرنفتی زمینه شکوفایی صنایع دیگر را نیز با ارایه چاپ و بسته‌بندی‌ با کیفیت فراهم کند.

 رضایی با بیان این‌که مفاد و بندهای سند راهبردی صنعت چاپ باید اجرایی شوند، گفت: تا زمانی که بندهای سند راهبردی تحقق پیدا نکند و در بدنه صنعت چاپ اجرا نشود به عنوان یک سند آرمانی به‌‌شمار می‌آید.

 وی با اشاره به سوددهی صنعت چاپ، عنوان کرد: این موضوع واقعیتی شناخته شده در دنیاست که بسیاری از صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران از آن سود می‌برند و در کشور ما نیز باید تلاش شود برنامه‌ها و نقشه‌های کلان معاونت فرهنگی بازدهی خوبی برای صنعت چاپ کشور داشته باشد.

 رضایی با بیان این‌که پیشنهادها و موضوع‌های خوب و مناسبی در این سند پیش‌بینی شده است، گفت: پیشنهادها و روند ارایه شده در سند خوب، مثبت و قابل پیگیری است به شرطی که زمینه‌های اجرای آن نیز فراهم شود.

به گفته وی، برای تحقق بندهای این سند نه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت نیز باید پیشقدم شوند و با همکاری هم از چاپ، صنعتی پویا و کارآمد بسازند.

 عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با بیان این‌که جایگاه صنعت چاپ باید به صورت گسترده در سطح جامعه و مسوولان شناسانده شود، عنوان کرد: صنعت چاپ می‌تواند به عنوان صنعتی پویا، مولد، سرآمد و صادرات گرا، دارای سهم قابل توجهی در بازارهای منطقه با حاكمیت تفكر و نگاه اقتصادی باشد.

 رضایی یادآور شد: پویایی صنعت چاپ به مرور زمان موجب ایجاد اشتغال برای افراد مختلف، همچنین افزایش بهره‌وری و صادرات در این حوزه می‌شود.

 سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نمای نقشه راه مدیریت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۰ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست خردادکلیدها : رضا رضایی شورای سیاست گزاری صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: