مدیر کارخانه کاغذ سازی پارس خبر داد:
شعله های آتش ، کارخانه کاغذسازی پارس را تهدید کرد


در جریان این حادثه دو تپه محل نگهداری گاباس (مواد اولیه تهیه کاغذ) دچار آتش‌سوزی سطحی شد اما به دلیل سرعت عمل در اطفای حریق و مساعدت مسوولان شهرستان، خسارت قابل توجهی به مجموعه وارد نشده است.-

 

مدیر کارخانه کاغذسازی پارس با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در این کارخانه، گفت: در جریان این حادثه دو تپه محل نگهداری گاباس (مواد اولیه تهیه کاغذ) دچار آتش‌سوزی سطحی شد اما به دلیل سرعت عمل در اطفای حریق و مساعدت مسوولان شهرستان، خسارت قابل توجهی به مجموعه وارد نشده است.-

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری ایبنا ، مهندس محمود صفری اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی محل نگهداری مواد اولیه کاغذ (گاباس) رخ داد.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی خارج از فضای مجموعه و از محل زه‌کش‌های مجاور کارخانه که مزرعه نیشکر و نیزار است رخ داد که علت آن نیز نامشخص است.

صفری با بیان این‌که اکنون به دلیل گرمی هوا شاخ و برگ نیزارها خشک شده‌اند و آتش با شدت بیشتری به مکان‌های مجاور منتقل شده است، گفت: از سوی دیگر به دلیل وزش باد بسیار شدید در آن محل، آتش نیزار شعله‌ور شده و جرقه‌های نی به سمت تپه‌های گاباس کشیده ‌شد.

وی با بیان این‌که در محیط کارخانه شش تپه محل نگهداری گاباس قرار داده شده است، عنوان کرد: در جریان این حادثه دو تپه دچار آتش‌سوزی شد اما خوشبختانه بخش سطحی این تپه‌ها سوختند و خسارت زیاد نبود.

مدیر کارخانه کاغذسازی پارس با بیان این‌که حدود 20 هزار تن گاباس در این دو تپه قرار داشت و گاباس همانند کاه قابلیت اشتعال بسیار بالایی دارد، گفت: این آتش‌سوزی تا حدود ساعت 20 مهار و در ساعت 22 توسط آتش‌نشانان حریق اطفای کامل شد.

به گفته وی، با مساعدت فرمانداری شهر شوش و همکاری ستاد بحران شهرستان و شهرداری‌های اطراف این آتش‌سوزی گستره وسیعی نداشت.

صفری با بیان این‌که گاباس همان تفاله نیشکر است، عنوان کرد: از گاباس به عنوان ماده اولیه برای کاغذ چاپ و تحریر استفاده می‌شود.

گروه کارخانه کاغذسازی پارس از سال 1346 فعالیت می‌کند.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۹ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ نوزدهم خردادکلیدها : صفری مدیر کاغذ سازی پارس


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: