قاسمی عنوان کرد:
برنامه‌های سند راهبردی صنعت چاپ در سایه تعامل اتحادیه‌های صنفی محقق می‌شود


دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران با بیان این‌که برنامه‌های سند راهبردی صنعت چاپ در سایه تعامل اتحادیه‌های صنفی محقق می‌شود، گفت: زمانی که تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی با یکدیگر ادغام شوند، کارها و برنامه‌ها به صورت هدفمند اجرا می‌شوند.-

 

امیرحسین قاسمی، دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران با بیان این‌که برنامه‌های سند راهبردی صنعت چاپ در سایه تعامل اتحادیه‌های صنفی محقق می‌شود، گفت: زمانی که تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی با یکدیگر ادغام شوند، کارها و برنامه‌ها به صورت هدفمند اجرا می‌شوند.-

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری ایبنا، امیرحسین قاسمی ، اظهار کرد: زمانی که چهار اتحادیه در قالب یک اتحادیه متمرکز شوند، می‌توانند صحبت‌های خود را با صدای بلندتر و رساتری بیان کنند.

وی افزود: در صورت تجمیع اتحادیه‌ها تصمیم‌هایی که از سوی هیات مدیره اتخاذ می‌شود، کلی‌تر است و می‌تواند برای اصناف دیگر نیز منافع مشترکی داشته باشد.

قاسمی با بیان این‌که اکنون در دنیا حوزه‌های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ با هم در آمیخته شده است، عنوان کرد: تا دو ـ سه سال آینده این مرزها نیز از بین می‌روند و دیگر تفاوتی بین این حوزه‌ها از نظر کاری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در این زمینه اتحادیه‌های صنفی نیز باید راهکاری برای این حوزه بیندیشند و منافع مشترک خود را در قالب اتحادیه صنفی دنبال کنند.

قاسمی با ارایه مثالی در این زمینه، گفت: تا چند سال گذشته چاپ هلیو فقط در حوزه کار لیتوگرافان قرار داشت، اما این حوزه الان گسترده‌تر شده و چاپ هلیو به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و برای عبور از این موضوع نیز راهی وجود ندارد، زیرا دستگاه‌ها به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کنند.

به گفته دبیر انجمن چاپ دیجیتال ایران، فعالیت یک تشکل خصوصی قدرتمند می‌تواند بخش عمده مشکلات و مطالبات موجود در این حوزه را برطرف کند، در صورتی که اعضای تشکل‌های صنفی موجود در این حوزه پیشقدم شوند.

قاسمی در بخش دیگر سخنان خود درباره مشارکت بخش‌های دولتی و غیردولتی و کاهش نقش تصدی‌گرانه دولت به عنوان بندی از این سند، عنوان کرد: یک جایگاه دولتی معمولا نمی‌تواند برای مجموعه‌ای که به صورت خصوصی تجارت و کسب و کار می‌کند برنامه‌ بدهد، زیرا بخش خصوصی فعالیت جداگانه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: نگرش دولت به کل زیرمجموعه‌های خود نظارتی است و بخش خصوصی نیز همیشه به دنبال فرصت و امتیاز از دولت است.

قاسمی با بیان این‌که راهکارهای مختلفی برای کاهش این محدودیت‌ها وجود دارد، گفت: دولت برای این‌که محدودیت‌ها را کاهش دهد، باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری و یارانه‌ای به دست‌اندرکاران اعطا کند تا این امکان به وجود آید.

سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد، این سند به عنوان قطب‌نمای نقشه راه مدیریت در صنعت چاپ کشور به شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۸ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ هجدهم خردادکلیدها : امیرحسین قاسمی انجمن چاپ دیجیتال


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: