اسماعیلی در مرسم تقدیر از برگزارکنندگان سالن چاپ نمایشگاه کتاب خبر داد
تایید آئین‌نامه شورای سیاستگذاری چاپ کشور


سرپرست معاون فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه همایش تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ برای معرفی این صنعت باید برگزار شود، گفت: آئین‌نامه شورای سیاست‌گذاری چاپ به تائید مقام عالی وزارت رسید و اجرایی خواهد شد.
سرپرست معاون فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه همایش تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ برای معرفی این صنعت باید برگزار شود، گفت: آئین‌نامه شورای سیاست‌گذاری چاپ به تائید مقام عالی وزارت رسید و اجرایی خواهد شد.

به گزارش  فارس، مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران سالن چاپ در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز با حضور علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی صنعت چاپ و رسانه در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، گفت:  پرونده نمایشگاه کتاب به گونه‌ای بسته شد که همه تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن این نمایشگاه استفاده کردیم و مهر تائید 170 نماینده مجلس گویای این واقعیت است که نمایشگاه امسال علیرغم نگرانی‌هایی که برخی از افراد داشتند بدون ایجاد رخدادی برپا شد.

این مقام مسئول از برپایی بیست و هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری صنعت چاپ خبر داد و گفت: در آینده نزدیک، جنبه‌های نمایشگاهی را در جنبه فروشگاهی نمایشگاه کتاب افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: سند چشم‌انداز با حضور وزیر ارشاد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد که روز گذشته نیز پرونده کتاب فصل در سرای اهل قلم بسته شد و تاکنون مأموریت بجای مانده در انشاء دیگر باقی نمانده است.

وی در پایان به لزوم برپایی همایش تخصصی و بین‌المللی صنعت چاپ برای معرفی صنعت چاپ ایران اشاره کرد و ادامه داد: آئین‌نامه شورای سیاستگذاری صنعت چاپ به تائید مقام عالی وزارت رسید و به زودی اجرایی خواهد شد.

 دولت آینده توجه خود را به صنعت چاپ معطوف کند

در ادامه این مراسم احمد علمشاهی مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت چاپ از صنایع کلیدی به شمار می‌رود و نقش بسزایی در فرهنگ، اقتصاد و دیگر مولفه‌های توسعه دارد. چاپ یکی از اهداف راهبردی است که اهمیت این صنعت را در حوزه‌های مختلف به مردم معرفی می‌کند.

علمشاهی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مهم است و با توجه به نقش صنعت در گسترش کتابخوانی، نمی‌توان این اصل را از هم جدا کرد.

این مقام مسئول گفت: معرفی صنعت چاپ و توانمندی‌های آن به مخاطبان از اهداف ما در برپایی سالن چاپ در نمایشگاه کتاب به شمار می‌رود چرا که با این هدف می‌توان تصمیم‌گیری‌های مهمی را اتخاذ کرد.

وی افزود: برای جذب، حمایت و تسهیلات، باید اهمیت این صنعت بیش از پیش معرفی شود چرا که معرفی صنعت چاپ در نمایشگاه فرصتی برای تبادل اطلاعات بین دست‌اندرکاران عرصه چاپ و نشر امیدوارم این ارتباط در حال حاضر توسعه یابد.

علمشاهی ادامه داد: یکی از مزایای برپایی سالن صنعت چاپ در کنار هم قرار گرفتن اتحادیه‌ها، تشکل‌های چاپ و نشر، تولید 7 کتاب و معرفی نشریات فعال و مجموعه چاپخانه‌ها و لیتوگرافان در آن بود که امیدواریم این هم‌افزایی نیز در دولت بعدی ادامه یافته و دولت یکی از اهداف خود را معطوف به صنعت چاپ کند.

منصوری: برپایی سالن چاپ در نمایشگاه کتاب؛ فرصت مغتنمی برای این صنعت

در ادامه این مراسم، رضا منصوری، مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی با اشاره به ارتباط تنگاتنگی که صنعت چاپ با علوم ارتباطات دارد، اظهارداشت: توجه جدی به آموزش صنعت چاپ و راه‌اندازی دانشگاه چاپ بعنوان یک طرح بنیادین در این حوزه به شمار می‌رود که فرهنگ آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برپایی سالن چاپ در حاشیه نمایشگاه چاپ فرصت مغتنمی برای این صنعت بود که بانک ملی و بانک مرکزی نیز برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور یافته است.

وی گفت: برای نخستین بار، چاپ امنیتی اسکناس را در نمایشگاه کتاب کنار زدیم و احساس کردیم باید به مردم نزدیک شویم به گونه‌ای که باید مولفه‌های امنیتی را برای مردم بازگو کنیم.

 عابدی: مکان‌یابی جدی‌تری می‌توانست برای سالن چاپ صورت بگیرد

در ادامه این مراسم عابدی، مدیر  یکی از شرکت های چاپ و بسته‌بندی هم گفت: معتقدم مکان‌یابی جدی‌تری می‌توانست برای برپایی سالن‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صورت بگیرد تا دسترسی سهل‌الوصول‌تری برای بازدیدکنندگان فراهم می‌شد.

وی اضافه کرد: برای تبلیغات سالن چاپ نیز می‌توانستیم از رسانه‌ها و جراید استفاده کنیم اما به خوبی این امر حاصل نشد، همچنین جای برجستگان و اساتید دانشگاهی در سالن چاپ خالی بود که اگر کارگاه آموزشی با حضور این افراد متخصص برپا می‌شد باعث افزایش اطلاعات بازدیدکنندگان و اهالی چاپ می‌شد.

در پایان این مراسم از حدود 35 نفر از دست‌اندرکاران صنعت چاپ نظیر علی نیکوسخن رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، رضا رضایی رئیس دبیرخانه جشنواره چاپ و رضا منصوری از شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران تقدیر شد.

 

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۳ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: