شریفیان خبر داد:
گرانی 30 درصدی قیمت کاغذ در بازار


ورود کاغذهای بی‌کیفیت چه آسیبی به صنعت چاپ و نشر کشور وارد می‌کند، توضیح داد: با توجه به برخی مشکلات موجود، مجبور به خریداری و واردات کاغذهای درجه دو یا سه هستیم اما این اقدام از آن‌جایی که بازار به کاغذ نیاز دارد، انجام می‌شود.

 

دبیر اتحادیه کاغذفروشان تهران از رقابت بهای کاغذهای وارداتی کشور خبر داد و گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری و استقبال چاپخانه‌ها برای خرید کاغذ، بهای این کالا حدود 25 تا 30 درصد گران‌تر شده است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری ایبنا، احمد شریفان گفت: اکنون کاغذهای تحریر 80 گرمی محصول کشور اندونزی با بهای هر بند 110 تا 115 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: هر بند کاغذ 70 گرمی این کشور نیز اکنون در بازار ایران با بهای 96 هزار تومان موجود است.

شریفان با اشاره به فروش کاغذهای چینی با بهای پایین‌تر در بازار، عنوان کرد: هر بند کاغذ 70 گرمی محصول کشور چین نیز بین 80 تا 85 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی درباره فروش کاغذهای هندی نیز که به تازگی وارد بازار ایران شده است، عنوان کرد: هر بند کاغذ هندی 70 گرمی نیز حدود 81 تا 84 هزار تومان به فروش می‌رسند.

دبیر اتحادیه کاغذفروشان تهران با بیان این‌که کاغذ اندونزی یکی از مرغوبترین کاغذهای وارداتی کشور است، گفت:‌ کاغذهای کره‌ای مرغوب نیز توسط برخی از واردکنندگان بخش خصوصی به کشور وارد می‌شود که قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذها دارند.

وی در پاسخ به این سوال که ورود کاغذهای بی‌کیفیت چه آسیبی به صنعت چاپ و نشر کشور وارد می‌کند، توضیح داد: با توجه به برخی مشکلات موجود، مجبور به خریداری و واردات کاغذهای درجه دو یا سه هستیم اما این اقدام از آن‌جایی که بازار به کاغذ نیاز دارد، انجام می‌شود.

شریفان با اشاره به اثرات منفی ورود کاغذهای بی‌کیفیت به چرخه چاپ و نشر، عنوان کرد: این اقدام به مرور زمان موجب ایجاد معایب فنی در دستگاه‌های چاپ، پرینترها، لیتوگرافی‌ها و ... شده و دستگاه‌ها نیازمند تعمیرات می‌شوند.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۲ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ دوازدهم خردادکلیدها : شریفیان اتحادیه کاغذ فروشان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: