از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار صورت می گیرد
انتشار آخرین ترجمه بنیان گذار افست


اخبار چاپ:آخرین اثر ترجمه‌ای نویسنده، مترجم و ناشر فقید ایرانی همایون صنعتی‌زاده که اواخر هفته گذشته بدرود حیات گفت توسط انتشارات بنیاد دکتر محمود افشار زیر چاپ رفت.

عنوان این کتاب "جغرافیای اداری ایران باستان" و نوشته آرنولد توینبی مورخ مشهور انگلیسی است که پس از نزدیک به یک دهه با اضافه شدن سه مقاله دیگر درباره ایران با عناوین روزگار سلوکیان، روزگار اشکانیان و روزگار ساسانیان دوباره تجدید چاپ شده است.
دکتر صنعتی زاده این مقالات را در روزهای پایانی حیات خود و با همکاری تورج دریایی و قدرت پیروزکی، ترجمه کرد و در واقع آخرین ایده‌هایی‌ هستند که وی قلمی کرد و آنها را برای اضافه شدن به کتاب مذکور و چاپ آنها، به انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار سپرد.
به گزارش مهر، دکتر همایون صنعتی­زاده این کتاب را نزدیک به یک دهه پیش ترجمه کرده بود و همان رمان (در سال 1379) توسط انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار چاپ شده بود. قرار است این کتاب که حجم آن به همراه نقشه‌ای بزرگ از ایران باستان به 530 صفحه رسیده و اخیراً هم مجوز نشر خود را از وزارت ارشاد دریافت کرده، هفته آینده در بازار کتاب کشور توزیع شود.
همایون صنعتی زاده مدیر انتشارات قدیمی فرانکلین در تهران بود که با انتشار بسیاری از آثار برجسته ادبیات جهان، آنها را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرد. پیشتیبانی از انتشار دائرة المعارف مصاحب، راه‌اندازی چاپخانه افست، چاپ کتب درسی و مدیریت سازمان کتابهای جیبی از دیگر کارهای مهم وی در زمینه کتاب و نشر بود.
همایون صنعتی زاده چهارشنبه هفته گذشته (4 شهریور) پس از یک دوره بیماری در 84 سالگی در کرمان درگذشت.

 
در همین ارتباط:
بنیانگذار چاپخانه افست به خاک سپرده شد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۹ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ نهم شهريورکلیدها : همایون صنعتی زاده


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: