مغانی عنوان کرد:
شهرک چاپ و نشر مشهد اشتغال پایدار ایجاد می کند


رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی معتقد است، با آغاز فعالیت شهرک چاپ و نشر مشهد، بسیاری از هزینه‌های جانبی و حاشیه‌ای چاپخانه‌داران و مشتریان آن‌ها کاهش می یابد.

 

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی معتقد است، با آغاز فعالیت شهرک چاپ و نشر مشهد، بسیاری از هزینه‌های جانبی و حاشیه‌ای چاپخانه‌داران و مشتریان آن‌ها کاهش می یابد.

 به گزارش  ایبنا، علی مغانی گفت: زمانی که همه امکانات در یک مکان تجمیع شده باشد، ناشران به عنوان یکی از مشتریان خدمات چاپی دیگر با مشکلات عدیده هزینه‌های حمل‌ و نقل و مسافت‌های طولانی بین لیتوگرافی، چاپخانه یا صحافی‌ها روبه‌رو نخواهند شد.

 وی افزود: با آغاز فعالیت شهرک چاپ و نشر، خدماتی که اکنون به صورت پراکنده در سطح استان یا شهر مشهد قرار دارند در یک مکان قرار می‌گیرند. همچنین شهرک چاپ و نشر موجب ایجاد اشتغال پایدار و تأثیرات مثبت در این حوزه می‌شود.

 رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی با بیان این‌که شهرک صنعتی طوس میزبان چاپخانه‌داران و ناشران خواهد بود، ادامه داد: فعالیت‌های صنعتی به صورت متمرکز در قالب شهرک‌های صنعتی و با کارکرد صنعتی، همچنین احداث شهرک چاپ و نشر موجب گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان می‌شود.

 وی با اشاره به مساحت 30 هکتاری این شهرک، اظهار کرد: دسترسی آسان مردم به این صنوف، اشتغال‌زایی و پویایی اقتصاد فرهنگ و سایر مسایل ترافیکی و زیست محیطی از  پیامدهای مثبت این شهرک به شمار می‌آید.

 به گفته مغانی، شهرک چاپ و نشر می‌تواند نیازهای تخصصی مشتریان صنعت چاپ را در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف برآورده و فضایی حرفه‌ای برای آنان ایجاد کند.

 وی از ایجاد حس رقابت به عنوان یکی دیگر از فواید راه‌اندازی این شهرک نام برد و گفت: تجمیع فعالان یک صنف در نقطه‌ای مشترک سبب افزایش کیفیت کالا و محصولات چاپی در شرق کشور به عنوان قطب صنعت کشورهای خاورمیانه می‌شود.

 مغانی با بیان این‌که ۸۵ واحد چاپی و ۷۵ واحد انتشاراتی برای حضور در این شهرک ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: استان خراسان با بهره‌مندی از صنعت چاپ و نشر قوی و پایدار به عنوان یکی دیگر از قطب‌های مهم صنعت در کشور به شمار می‌آید.

 شهرک چاپ و نشر مشهد در شهرک صنعتی طوس در حاشیه شهر مشهد قرار دارد.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۷ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ هفتم خردادکلیدها : علی مغانی شهرک چاپ مشهد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: