بودجه نشر سال 92 هم کفاف مشکلات این عرصه را نمی‌دهد
افزایش 100 درصدی هم راهگشا نشد


در حالی که بودجه ردیف نشر کشور در سال 1392 به میزان 100 درصد افزایش پیدا کرده است، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه امسال هم کفاف مشکلات این عرصه را نمی‌دهد.
 
در حالی که بودجه ردیف نشر کشور در سال 1392 به میزان 100 درصد افزایش پیدا کرده است، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه امسال هم کفاف مشکلات این عرصه را نمی‌دهد.

همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره افزایش بودجه ردیف نشر در سال 1392 گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که از طریق وزارت ارشاد صورت گرفت، خوشبختانه شاهد رشد خوب و مناسبی در بودجه ردیف نشر کشور بودیم.

وی بدون اعلام رقم دقیق بودجه نشر در سال 92 در عین حال تاکید کرد: با این وجود، بودجه امسال هم کفاف امورات مربوطه را نمی‌دهد.

رئیس هیئت بررسی صدور پروانه نشر کتاب گفت: تخصیص اعتبارات در بخش فرهنگی آنقدر باید دست و دلبازانه و به دور از خساست باشد که متولیان امور فرهنگی در جایگاه اصلی خودشان که مهمترین آن، تصمیم‌سازی و تبیین امورات فرهنگی است، مشغول شوند نه اینکه در سرآغاز رخدادهای فرهنگی، تن مدیران فرهنگی از صدر تا ذیل به لرزه دربیاید که آیا این اعتبارات کفاف انجام وظایف سازمانی را می‌دهد یا نه؟

امیرزاده گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه با تزریق منابع مطمئن و موثر به مباحث فرهنگی، مجموعه‌های دست‌اندرکار فرهنگی را از کارگزار فرهنگی به تولیت فرهنگی تبدیل کنیم؛ فرق است بین کارگزار عملیاتی با تصمم‌گیر یا متولی.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اضافه کرد: یکی از آسیب‌هایی که متوجه این حوزه می‌شود، این است که بخش عمده‌ای از وقت ارزشمند سیاستگذاران فرهنگی که باید معطوف به برنامه‌ریزی باشد، به ناچار و به علت درگیر شدن آنها با مسائلی مانند بودجه، صرف پیگیری‌های خسته‌کننده و دل‌آزاری می‌شود که در جهت تامین منابع مورد نیاز صرف می‌شود.

دو روز پیش، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد میزان بودجه ردیف نشر در سال 1392 گفت: خوشبختانه با کمک و نظر مثبت اعضای کمیسیون فرهنگی و نیز اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه نشر به میزان 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، بودجه ردیف نشر در سال گذشته ابتدا 110 میلیارد تومان بود که بعداً این رقم به 80 میلیارد تومان کاهش یافت.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۶ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ ششم خردادکلیدها : بودجه نشر امیر زاده افزایش 100 درصدی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: