علمشاهی خبر داد
کاهش دوباره تعرفه ورود ماشین‌آلات صنعت چاپ


مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از کاهش تعرفه ورود ماشین‌آلات چاپی با توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص صورت گرفته است، در آینده نزدیک خبر داد.
 
مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از کاهش تعرفه ورود ماشین‌آلات چاپی با توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص صورت گرفته است، در آینده نزدیک خبر داد.

احمد علمشاهی، مدیر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برخی مشکلات جدی صنعت چاپ که رفع آنها نیازمند همیاری دولت و مجلس است و با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل این صنعت، دانش بنیان نبودن آن است، گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که از صفر تا صدِ صنعت چاپ، وابسته است و ما در حوزه کاغذ، ماشین آلات و مواد اولیه کاملاً وابسته به کشورهای دیگر هستیم.

وی همچنین به دانش بنیان نبودن صنعت چاپ پرداخت و افزود: در داخل هم رشته‌های تحصیلی ما در دانشگاه‌ها در مقطع لیسانس متوقف شده و مقاطع تحصیلات تکمیلی که کارشان تولید علم است و می‌توانند دانش صنعت چاپ را در کشور ایجاد کنند، نداریم. برای حل این مشکل باید هم با وزارت علوم و هم با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به تفاهم‌هایی برسیم.

مدیر دفتر چاپ وزارت ارشاد اضافه کرد: ما باید در کشور یک دانشگاه مختص چاپ داشته باشیم تا بتواند با توجه به بین رشته‌ای بودن این حوزه، صنعت چاپ را ارتقا دهد.

علمشاهی گفت: امسال برای اولین بار با دانشگاه جامع علمی کاربردی رایزنی کردیم تا مرکز شماره 5 خودمان که تنها مرکز تحقیقاتی وآموزشی در حوزه صنعت چاپ در کشور است، بتواند دانشجوی ارشد و دکتری جذب کند.

وی افزود: برای راه‌اندازی دانشگاه چاپ نیز هم با وزارت علوم و هم با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مذاکراتی صورت گرفته و در حال بررسی توجیهی طرح مربوطه برای این دو دستگاه هستیم. در صورت حصول توافق‌های نهایی در این خصوص، انشاءالله از سال آینده هم شاهد جذب دانشجوی ارشد و دکتری برای مرکز شماره 5 و هم شاهد راه‌اندازی این دانشگاه خواهیم بود.

مدیر دفتر چاپ وزارت ارشاد همچنین درباره زمان امضای تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت که هدف از آن نوسازی صنعت چاپ کشور اعلام شده است، گفت: این تفاهم‌نامه آماده شده و هر دو وزیر هم پذیرفته‌اند و متن آن به تائید نهایی رسیده و در اولین فرصت که وقت دو وزیر را هماهنگ کنیم، امضا خواهد شد.

علمشاهی درباره برخی مواردی که در این تفاهم نامه گنجانده شده است، اضافه کرد: یکی از بحث‌های این تفاهم نامه بحث صدور پروانه‌های چاپی است، بخشی مربوط به معافیت‌های گمرکی است و بخشی هم ارائه تسهیلات به واحدهای چاپی برای نوسازی این صنعت است.

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۴ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و چهارم ارديبهشتکلیدها : علمشاهی دفتر امور چاپ تعرفه واردات ماشین آلات دانشگاه چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: