در بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی از نمایشگاه کتاب مطرح شد
تذكر به رییس جمهور برای حل مشکلات کاغذ کشور


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روز گذشته به دلیل وضعیت کاغذ در صحن علنی مجلس به وزیر ارشاد و وزیر صنعت تذکر داده شد که مشابه این تذکر فردا در صحن علنی به رئیس جمهور داده می‌شود.



اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بعد از بازدید از سالن صنعت چاپ کشور  با احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتگو کردند.

به گزارش اخبار چاپ  ، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این نشست گفت: روز گذشته به دلیل وضعیت کاغذ در صحن علنی مجلس به وزیر ارشاد و وزیر صنعت تذکر داده شد که مشابه این تذکر فردا در صحن علنی به رئیس جمهور داده می‌شود.

 در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حجت‌الاسلام موسوی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عبدالقاسم خسروی و عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور داشتند.

در این دیدار عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیان داشت:‌ کمیسیون آموزش مجلس در راستای بررسی روند چاپ و نشر در کشور و همچنین شیوه توزیع و گردآوری دیدگاه‌های مسئولان و متولیان عرصه چاپ و نشر کشور کمیته‌ایی را برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی انتخاب کرده‌ است.

 وی اضافه کرد:‌ این کمیته علاوه بر مذاکره با مسئولان برگزار کننده و بررسی روند عرضه کتاب و میزان استقبال از کتب مربوطه و همچنین مباحث کیفی پیرامون برگزاری تلاش می‌کند تا ضمن مذاکره با همه مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان آنها و هم متولیان نسبت به تعیین نقاط ضعف و نقاط قوت موضوع گزارش‌هایی را برای کمیسیون آموزش آماده کند.

 وی افزود: نکته اصلی که به نظر می‌رسد و هم توسط مجلس و هم توسط دولت و به ویژه‌ وزارتخانه‌های ارشاد و صنعت باید دنبال شود موضوع رسیدگی به وضعیت کاغذ است.

 مقتدایی بیان کرد:‌ ساماندهی بازار کاغذ باید مورد توجه قرار گیرد که تقاضای ما از وزارتخانه‌های مربوطه رسیدگی فوری، سریع و به سامان کردن امور است.

 

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۷ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: