در نشست رییس جمهور با فعالان صنعت چاپ و نشر صورت گرفت.
دستورات رییس جمهور برای حل مشکلات


رئیس جمهور در نشستی با فعالان صنعت چاپ و نشر کشور خواستار حل مشکلات اقتصادی و صنفی این صنعت شد.

 

رئیس جمهور در نشستی با فعالان صنعت چاپ و نشر کشور خواستار حل مشکلات اقتصادی و صنفی این صنعت شد.

به گزارش اخبار چاپ در این نشست جمعی از فعالان صنعت چاپ و نشر با ارائه مشکلات موجود از رییس جمهور خواستند که برای حل این مشکل دستورات لازم را به مدیران مربوطه بدهند . در این نشست که رؤسای سازمان امور مالیاتی و صندوق توسعه ملی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور داشتند. احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان خواستار واگذاری زمین شهرک چاپ در استان تهران شد که با موافقت رییس جمهور مقرر شد زمینی به صورت رایگان در شرق تهران در اختیار چاپخانه داران قرار گیرد. غلامرضا شجاع ، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان هم خواستار اختصاص 10 میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه جهت تثبیت قیمت زینک مورد نیاز واحد ها شد که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر گردید این مبلغ از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار تعاونی قرارگیرد . جلیل غفاری رهبر، رییس اتحادیه صحافان هم با اشاره به مشکلات کاغذ خواستار حذف تعرفه واردات کاغذ شد که مورد موافقت قرار گرفت.

رضا رضایی عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ ، خواستار حل مشکلات فیلم و مواد پلیمری شد که رییس جمهور دستورات لازم را به مدیران مربوطه داد. پس از سخنان علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و احمد علمشاهی، بابک عابدینی، نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان خدمات صنعت چاپ خواستار حمایت از حضور در نمایشگاههای بین المللی شد و ارتقا صادرات در این حوزه شد که رییس جمهور،  هم موافقت کرد. نادر قدیانی و محمود آموزگار، رییس و نایب رییس اتحادیه ناشران هم در سخنانی خواستار پیگیری ارائه معافیت مالیاتی کتابفروشان شدند که رییس جمهور به رییس سازمان امور مالیاتی دستورات لازم را داد ./       

در این نشست كه در محل نهاد ریاست جمهوری در روز پنج شنبه پنج اردیبشت ماه برگزار گردید ، مصطفی تینای تهرانی نیز از طرف اتحادیه چاپخانه داران در نشست مذكور حضور داشت . 

     

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۷ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: