اسمعیل دمیرچی خبر داد
نگارش جلد دوم «قبیله چاپ» تا پایان سال


اسمعیل دمیرچی، نویسنده و پیشکسوت صنعت چاپ کشور از نگارش جلد دوم کتاب «قبیله چاپ» خبر داد و گفت: تاکنون زندگینامه حدود 40 چاپخانه‌دار، صحاف و لیتوگراف برای درج در این کتاب گردآوری شده است .


اسمعیل دمیرچی، نویسنده و پیشکسوت صنعت چاپ کشور از نگارش جلد دوم کتاب «قبیله چاپ» خبر داد و گفت: تاکنون زندگینامه حدود 40 چاپخانه‌دار، صحاف و لیتوگراف برای درج در این کتاب گردآوری شده است
.

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبر گزاری ایبنا ،دمیرچی اظهار کرد: برای تهیه و تدوین این کتاب به سراغ پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنند، رفته‌ام تا زندگی آن‌ها را بر صفحات کتاب بیاورم .

 

وی افزود: این کتاب شامل خاطرات و مصاحبه‌هایی است که با اهالی و پیشکسوتان صنعت چاپ کشور انجام داده و برای ثبت و ضبط این خاطرات، با آن‌ها مصاحبه کرده‌ام .

 

دمیرچی با اشاره به افزودن اطلاعات دیگر در این اثر، گفت: اطلاعات مختلفی را از مراجع گوناگون مانند روزنامه‌ها، عکس‌ها و سی‌دی‌های گوناگون مرتبط با موضوع گردآوری و به کتاب افزوده‌ام .

 

وی همچنین درباره اهدافش از نگارش این کتاب، عنوان کرد: جمع‌آوری و گردآوری تجربیات و زندگینامه بزرگان و استادان صنعت چاپ در رشته‌های صحافی، لیتوگرافی، کلیشه‌سازی و چاپ  می‌تواند برای جوانان و نسل آینده این صنعت کاربرد داشته باشد .

 

به گفته دمیرچی، این کتاب شامل تجربه‌ها و سخنان مدیران این صنعت است که سال‌‌های سال با عشق و علاقه در این عرصه فعالیت کرد‌ه‌اند و حتی در کهنسالی نیز هنوز در این حرفه فعالیت می‌کنند .

 

وی یادآور شد: نگارش این کتاب تا پایان سال 92 به طول می‌انجامد و پیش‌بینی می‌شود اوایل سال 93 منتشر شود .

 

جلد نخست کتاب «قبیله چاپ» دربردارنده گفت‌وگو با 200 نفر از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ پیش از این در سال 91 منتشر شده بود .

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ پنج شنبه ۵ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ پنجم ارديبهشتکلیدها : اسمعیل دمیرچی قبیله چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: